Як громада міста може контролювати витрати міського бюджету?

07 жовтня 2016, 14:05

%d0%ba%d1%80%d1%83%d0%b3%d0%bb%d0%b8%d0%b9-%d1%81%d1%82_%d0%bb-5-10-2016-032

Саме про це йшла мова на підсумковому засіданні «Круглого столу» 05 жовтня 2016 року під назвою «Вознесенцям – прозорий бюджет».

«Круглий стіл» проводився представниками громадськості міста – органом самоорганізації населення «Перлина Гаю» та громадською організацією «Вознесенська асоціація розвитку місцевої демократії».

В роботі «Круглого столу» прийняли участь: міський голова Віталій Луков, заступник міського голови Юрій Сметана,начальники управлінь міської ради – Вікторія Міняйло, Світлана Синиця, Валентина Москаленко, начальник відділу містобудування та архітектури Лейла Чорна, депутати міської ради, помічники депутатів міської ради,члени  двох робочих груп щодо впровадження проектів, голови ОСН, голови вуличних  та квартальних комітетів.

%d0%ba%d1%80%d1%83%d0%b3%d0%bb%d0%b8%d0%b9-%d1%81%d1%82_%d0%bb-5-10-2016-028

Лідери цих організацій Роман Бебінов та Тетяна Зелінська  презентували підсумки своїх проектів , які виконувалися в період з червня по вересень 2016 року.

За  підсумкам проекту ОСН «Перлина Гаю», який мав назву «Ресурси громади для потреб громади» було зроблено аналіз надходження та використання бюджетних коштів в місті Вознесенську , які були отримані в якості пайових внесків на розвиток місцевої інфраструктури.

(Для інформації – «Пайова участь полягає у перерахуванні замовником коштів на рахунок бюджету розвитку спеціального фонду міського  бюджету до прийняття об’єкта будівництва в експлуатацію. Розмір внесків – до 10% нежитлові приміщення, до 4-х% — житлові будинки»).

Було підтверджено невідповідність даних, які надало Фінансове управління міської ради та Відділ містобудування та архітектури  за 2012-2016 роки. Загальна різниця  коштів пайової участі складає 225 тис.грн. ??

Заборгованність по сплаті  пайових внесків складає на сьогодні 9 тис.грн.  А у 2013,2014 та 2016 роках, гроші, які поступали від пайових коштів, взагалі не використовувалися.

На жаль, замість конструктивного діалогу щодо визначених фактів, представники міської влади намагалися запевнити присутніх у некомпетентності доповідача від ОСН, у невмінні аналізувати фінансові документи та недостатньому знанні законодавчих актів.

Ще більше питань викликала презентація підсумків проекту «Мониторинг цільового використання коштів місцевого бюджету у м.Вознесенську», яку провела голова ГО «ВРАМД» Тетяна Зелінська.

Були підтверджені факти:

—  погашення заборгованості комунальних підприємств «Водопостачання міста Вознесенська» та КП «Тепло-Сервіс» в сумі 500 тис.грн. та 818 тис.грн відповідно за електроенергію та газ за рахунок коштів міського бюджету,

— нецільове використання коштів на виконання робіт щодо виготовлення Плану зонування міста Вознесенська за рахунок коштів, передбачених на зняття грифу «Для службового користування» з матеріалів Генерального плану міста Вознесенська до 2031 року в сумі 80 тис.грн,

фінансування державної установи в сумі 43 тис.грн. на придбання форменного одягу, яка має фінансуватися з державного бюджету, за рахунок коштів міста;

— встановлення премій окремих працівникам з числа начальників управлінь міської ради в розмірі 170-195% .

Розмова відбулася серйозною. Але знову ж, представникам міської влади нелегко, незвично та некомфортно чути та сприймати іншу думку, до того ж , думку громадськості, які, за їх  висловами « не є спеціалістами в цих питаннях, неправильно трактують закони, роблять неправильні висновки із наданих документів», і взагалі, за думкою начальника Фінансового управління міської ради Москаленко В.В. на «цю громадську організацію необхідно подати в суд для спростування попередньої назви проекту та заставити її принести свої вибачення»…

Вибачення за що ?  За те, що громадська організація намагається переконати, що не можна перераховувати кошти на поповнення Статутного капіталу комунального підприємства «Санітарна очистка міста» для виконання робіт по вкладанню тротуарної плитки чи ремонту асфальтно-бетонного покриття вулиць, на які у цього підприємства немає повноважень?

І чому кошти за 2015 рік на поповнення Статутного капіталу КП «СОМ» офіційно оформлені тільки у березні 2016 року, де «блукали» 1 млн.600 грн. більше року???

Чому ці зміни не проводяться протягом 2-х місяців, як цього вимагає законодавство?

Можливо, вони десь «працюють» протягом року?

ДЖЕРЕЛО