Воскресенська ОТГ крокує до доброчесного ПЦМ і демократичного врядування

04 листопада 2017, 23:27

Воскресенська селищна ОТГ за майже 10 місяців становлення заклала фундамент демократичного належного врядування та зайняла гідне 5-те місто в рейтингу 10 ОТГ 5-и областей півдня і сходу України щодо доброчесності запровадження програмно-цільового методу (ПЦМ) та ефективності використання бюджетних коштів.

Саме ці висновки громадського аудиту доброчесності запровадження програмно-цільового-методу (ПЦМ) представлено другого листопада координатором моніторингового проекту Громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» Михайлом Золотухіним під час звіту селищного голови Олександра Шаповалова за перші 9 місяців становлення ОТГ

У заході взяли участь 56 активістів, мешканці смт Воскресенське, с. Горохівка, місцеві, районні депутати, депутат обласної ради Іванова Н.В.

Представляючи Аналітичну довідку по бюджетному процесу Воскресеської ОТГ за травень-вересень 2017 р., Михайло Золотухін як незалежний громадській аудитор казав:

«..Вже будується бюджетна система на основі програмно-цільового методу. Є практика дискусій у громаді щодо показників продукту, ефективності, якості бюджетних програм у громаді ще тільки народилась. Поки Ви опанували ПЦМ на «трієчку» за п’ятибальною системою.

Саме для налагодження ефективного, прозорого, бюджетного процесу нагальним є створення системи належного демократичного врядування та продовження навчання головних розпорядників бюджетних коштів, фінансистів, депутатів і активістів всіх 3-х сіл, що об’єднались в ОТГ, як місцевим фінансам що орієнтовані на результат, так застосування демократичних процедур Статуту Воскресенської селищної громади у бюджетному процесу. Так ми разом знайдемо ресурси для Вашого становлення!!"

Звіт Воскресенського голови плавно перейшов у діалог, в якому хвилюючі питання одразу отримували відповіді, деякі поставлені на контроль або потребують грунтовного вивчення та прийняття рішення. 

Директор ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» (ФРММ) презентував результати громадського аудиту, що здійснено за методикою ФРММ громадським партнерством «За прозорі місцеві бюджети!» протягом червня-вересня 2017 р. у 24-х місцевих громадах (14-ті міст обласного значення та 10-ти об’єднаних територіальних громад) з 5-ти областей півдня і сходу України.

Повна версія громадського аудиту доброчесності запровадження програмно-цільового-методу та діагноз прогнозної у ефективності використання коштів 24 місцевих громад 5-тти областей півдня та сходу України, зокрема аналітична довідка щодо результатів оцінки рівня доброчесності запровадження ПЦМ у Воскресенському місцевому бюджеті  (станом на 01.06.2017) з загальною презентацією дослідження додаються.

Серед 10-ти ОТГ проекту лідером доброчесності є Біляєвська міська ОТГ (73,14 з 125 балів), «Срібло» мають сусіди — Баштанська міська ОТГ (56,14 з 125 балів), а Воскресенська селищна ОТГ разом з Томаківською ОТГ розділили почесне 5-те місце (по 25 з 125 балів).

image1

Констатуючи досягнення Воскресенської селищної громади по критеріям доброчесності запровадження програмно-цільового методу (ПЦМ), експерт – методист дослідження все ж зазначила, що нажаль ця слабенька «трійка» по п’ятибальної системі, говорить про управлінські хвороби, що заважають як незалежним експертам так і платникам податків скористатись усіма можливостями ПЦМ в оцінці ефективності витрачання коштів громади за одиницю муніципальної послуги, які у 2017 р надало обов’язкове запровадження ПЦМ.

Особливо кульгавим є застосування ПЦМ у сфері власних повноважень. Так в паспортах бюджетних програм ПБП сфери власних повноважень ОМС  (Житлово-комунальне господарство, Благоустрій, Капремонти житлового фонду, фінансова підтримка об’єктів комунального господарства, та інш) бракує показників ефективності та/або якості. Що

  • по перше, не відповідає вимогам діючого законодавства по ПЦМ
  • по друге, заважає оцінити результативність програми та провести аналіз ефективності використання бюджетних коштів по даній галузі.

Публічного представлення інформації про бюджет за бюджетними програмами та показниками, бюджетні призначення щодо яких визначені рішенням про місцевий бюджет, відповідно до вимог та за формою, встановленими Міністерством фінансів України, до 15 березня року, що настає за звітним не відбулось ні в цілому по ОМС ні окремими ГБРК.

На завершення зустрічей експерт ознайомила присутніх з рецептами вирішення викликів бюджетного процесу для м. Вознесенська та Баштанської ОТГ.

Так з метою покращання бюджетної дисципліни та збільшення прозорості використання бюджетних коштів рекомендувати органам місцевого самоврядування заходи:

  1. Згідно розпорядження Воскресенської селищної ради №93 від 21.12.2016  доцільно переглянути паспорти програм «Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності обласної ради, районної ради, районної у місті ради (у разі її створення), міської, селищної, сільської рад» та  «Централізоване ведення бухгалтерського обліку» на предмет доцільності існування, вдосконалення перелік завдань, заходів та пакету результативних показників на предмет відповідності діючому законодавству а також пріоритетам соціально-економічного розвитку громади.
  2. Бюджетні запити та паспорти бюджетних програм ГРБК – привести у відповідність до типових наказів МФУ та профільних Міністерств в плані застосування типових бюджетних програм, підпрограм, завдань, пакетів результативних показників.
  3. Пакети результативних показників БЗ та ПБП привести у чітку відповідність до типових пакетів показників профільних наказів. При застосуванні неповного переліку результативних показників надавати обґрунтовані пояснення.
  4. Головному фінансовому підрозділу Воскресенської селищної ради ОТГ провести необхідну роз’яснювальну роботу серед ГРБК щодо дисципліни заповнення паспортів бюджетних програм та відповідальності ГРБК за порушення правил складання паспортів БП, (ст 116, БКУ, Наказ МФУ 836). Ввести в практику узгодження паспортів БП тільки при дотриманні норм, визначених бюджетним законодавством. При порушенні дисципліни заповнення паспортів, повертати їх ГРБК на доопрацювання.
  5. Селищній раді Воскресенської ОТГ прийняти необхідний пакет організаційно-розпорядчих документів

— щодо процедури та форм публічного щорічного представлення інформації про бюджет  Воскресенської ОТГ на відповідний рік за бюджетними програмами.

— щодо здійснення постійного моніторингу результативності, ефективності, прозорості використання бюджетних коштів на всіх стадіях бюджетного процесу.

Громадський аудит проведено в рамках проекту «Ефективні та доброчесні місцеві бюджети у 5-ти областях півдня і сходу України», якій реалізує ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» в рамках діяльності Громадського Партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» за підтримки Посольства Великої Британії в Україні».

Мета проекту: запровадити в бюджетний процес 20 пілотних громад із 5-ти областей півдня і сходу України принципи демократичного розвитку шляхом моніторингу доброчесності впровадження програмно-цільового методу (ПЦМ), ефективності витрачання коштів місцевих громад та навчальної, коуч — підтримки партнерських проектів з підвищення ефективності і доброчесності бюджетів пілотних громад, що поєднують дії органів публічної влади та громадські ініціативи.

Царичанська 85,3 %
Широківська 62,7 %
Баштанська 59,5 %
Лановецька 59,1 %
Васильківська 58,3 %
Показати ще
Петриківка 19,8 %
Золотопотіцька 18,8 %
Любецька 17,9 %
Білоберізька 17,6 %
Хотинська 5,5 %