У ліцеї Глибоцької ОТГ за сприяння експертів Громадського Партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» запрацює інноваційна наглядова рада

27 листопада 2019, 14:27

20 листопада селищна рада Глибоцької ОТГ, що в Чернівецькій області, проголосувала «за» створення наглядової ради при Глибоцькому ліцеї. Підготовку всіх необхідних документів та супровід впровадження у громаді цього інноваційного інструменту здійснюють експерти Громадського Партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» в межах проекту «Діємо».

Ключовими завданнями майбутньої наглядової ради стане сприяння вирішенню перспективних завдань розвитку ліцею, залучення додаткових фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійснення контролю за їх використанням, допомога у налагодженні ефективної взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.

Для цього наглядова рада матиме право брати участь у визначенні стратегії розвитку ліцею та контролю її виконання, аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника, контролювати виконання кошторису та/або бюджету ліцею і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу освіти, вносити селищній раді як засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом.

До складу наглядової або піклувальної ради закладу освіти не можуть входити здобувачі освіти та працівники цього закладу освіти, і вона створюється не самим закладом, а засновником: здебільшого це відповідна місцева рада, що додає їй незалежності, та, відповідно, більше можливостей.

Більше про наглядові ради при закладах освіти запрошуємо дізнатись з аналітичної статті «Піклувальна рада закладу освіти – новий рівень спільної праці», яку підготував Микола Орлов, провідний експерт Партнерства з цього напрямку.

«Першочерговими кроками для нас тепер є формування якісного персонального складу наглядової ради з мотивованих людей та наповнення її діяльності реальним конструктивним змістом. Відповідно, разом з членами наглядової ради буде розроблений річний план її діяльності. Паралельно з цим ми здійснюємо оцінювання рівня прозорості та ефективності використання бюджетних коштів в закладах освіти громади й навесні передамо наглядовій раді для впровадження у ліцеї відповідні рекомендації», - зазначив Тарас Халавка, експерт Громадського Партнерства «За прозорі місцеві бюджети!», який забезпечує координаційний та методологічний супровід Глибоцької ОТГ в межах проекту.

«Формат наглядової ради при закладі освіти є інноваційним та, наразі, тільки апробується в Україні, але він несе в собі великий потенціал.  І я  радий, що наше Партнерство має унікальну можливість впроваджувати його саме в громадах, як ключових точках зростання та реформ у наші країні сьогодні. Адже така наглядова рада одночасно може й вносити суттєвий внесок у розвиток закладу освіти, в тому числі залучаючи додаткові фінансові та інтелектуальні ресурси для цього, й бути ефективним інструментом громадського контролю за діяльністю закладу освіти, а також додатковою зв’язуючою ланкою між закладом та громадою, посилюючи довіру та участь громади у його розвитку», - підкреслив Анатолій Бойко, координатор Громадського Партнерства «За прозорі місцеві бюджети!».

Всього в межах проекту «Діємо» до весни 2020 року планується створити та організувати діяльність мінімум,20 наглядових, піклувальних або опікунських рад в 20 громадах 13 областей України.

Проект «ДІЄМО» реалізується міжнародною організацією Глобал Комʼюнітіз (Global Communities) спільно з Громадським Партнерством «За прозорі місцеві бюджети!» та CASE Україна. Проект спрямований на підвищення прозорості у галузях охорони здоров'я та освіти, як двох ключових сфер, у яких  громадяни особливо стурбовані поширенням корупції, шляхом використання у громадах інструментів нагляду за коштами та ефективністю надання послуг в освіті та медицині, посилення співпраці мешканців та влади, залучення громадян до прийняття рішень та зниження корупційних ризиків.

 

 

 

Царичанська 85,3 %
Широківська 62,7 %
Баштанська 59,5 %
Лановецька 59,1 %
Васильківська 58,3 %
Показати ще
Петриківка 19,8 %
Золотопотіцька 18,8 %
Любецька 17,9 %
Білоберізька 17,6 %
Хотинська 5,5 %