Школа і карантин: на платформі "Територія громади" ділилися лайфхаками для освітян і влади

19 листопада 2021, 16:43

Про розвиток шкільної освіти в умовах карантинних обмежень говорили експерти під час чотирнадцятого випуску онлайн-платформи "Територія громади: чесно та експертно", яку організовує Громадське Партнерство «За прозорі місцеві бюджети!».

 

«Ми всі розуміємо, що стали заручниками ситуації, яка склалась у світі. І так само розуміємо, що ще довго будемо жити в таких же нестабільних умовах. Але при цьому ми хвилюємось, щоб наші діти розвивались і отримували якісну освіту, а тому важлива підтримка педагогів, учнів, батьків, - усіх дотичних до навчального процесу. Тож тут роль місцевої влади важко переоцінити», - зазначила експертка Партнерства Наталія Рибалко.

Запрошені фахівці - Айдер Сеїтосманов, експерт Шведсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні», та Олег Фасоля, експерт Шведсько-українського проєкту «Підтримка децентралізації в Україні», кандидат педагогічних наук обговорили виклики й можливості, які сформулював карантин для шкіл в усьому світі, зокрема й в Україні.

«Карантин – це каталізатор можливостей для освіти, і це – позитив. Хтось з учителів вперше опанував онлайн-інструменти, хтось навчився робити мультимедійний навчальний контент, хтось – здобувати знання самостійно. Водночас потрібен час, щоб наукова, педагогічна спільнота розробили методичні рекомендації чи онлайн-курси для вчителів, бо не всі вчителі швидко переключаються з однієї форми навчання на іншу, так само, як і діти. Всім потрібен час для адаптації та пошуку найбільш ефективної моделі», - переконаний Айдер Сеїтосманов.

Експерт Олег Фасоля також наголосив, що для батьків дистанційне навчання – це додаткові виклики, але у тісній співпраці педагогів, батьків і місцевої влади можна організувати цей процес, бо сучасні технології дистанційного навчання прийшли надовго незалежно від того, скільки буде тривати карантин, бо це сучасні технології, і вони корисні.

«Деякі школи дуже ретельно готувалися до навчання в період карантинних обмежень, і тому в тих школах процес адаптації пройшов набагато краще. Наприклад, кам’янець-подільський ліцей, який протягом останніх п’яти років працює на електронній платформі, і для них провести будь-який урок дистанційно – не проблема, бо педагоги робили такі уроки і викладали їх на сервері. Якщо дитина пропустила урок, то вона може переглянути його і виконати завдання, а тривалість такого навчання контролюється педагогами, які у зручний час можуть оцінити цю роботу. Таких лайфхаків по Україні безліч, наші педагоги талановиті, тож є у кого вчитися і переймати досвід», - розповів він.

Крім того, експерти зауважили, що нині вчитель уже не є єдиними джерелом знань, і тому на перший план виходять навички дитини вміти шукати інформацію, вміти аналізувати інформацію, тож дистанційне навчання – це один із дуже важливих іструментів, опанувати який слід кожному.

На думку освітян, у кожній територіальній громаді повинна бути стратегія розвитку освіти, щоб місцева влада приділяла увагу освіті не фрагментарно, лиш коли, наприклад, є карантин, а системно.

Переглянути випуск онлайн-платформи можна тут.

Переглянути всі 14 випусків

Громадське партнерство «За прозорі місцеві бюджети!» започаткувало перший в країні експертний інформаційно-роз’яснювальний онлайн-майданчик, який працюватиме наживо у режимі реального часу. Перший випуск онлайн-платформи відбувся 18 травня і був присвячений діяльності комунальних підприємств громад.

Громадське Партнерство «За прозорі місцеві бюджети!» – це перша та єдина в Україні мережа громадських організацій, яка фокусується на питаннях підвищення стандартів доброчесності, прозорості та ефективності бюджетного процесу на місцевому рівні і забезпечені участі громадян у ньому. До його складу входять 19 громадських організацій та ЗМІ з 15 областей України.