Серед головних досягнень Львову у сфері електронного врядування - "Відкритий бюджет" і ProZorro

27 травня 2016, 20:16

Більш ніж 50 електронних послуг, відкритий бюджет, понад 100 закупівель у системі ProZorro та 1,5 тис. виданих карток мешканця – лише частина того, що було зроблено у Львові торік у рамках Програми цифрового перетворення. Основні результати діяльності у Львові як електронному місті, а також плани щодо майбутніх проектів презентували сьогодні у Львівській міській раді Надзвичайному і Повноважному послу США в Україні, журналістам та громадськості.

Фото: Олександр Мазуренко

«Зараз ми маємо результати дуже важливої спільної праці в плані більшої прозорості, – зазначає міський голова Львова Андрій Садовий. – Сьогодні разом з нами Посол США – Джеффрі Пайєтт, а також директор з інновацій у Львові Яніка Мерило, яка дуже багато працює для того, аби увесь той великий досвід, який є в багатьох європейських країнах та у Сполучених Штатах, був активований в Україні та у Львові зокрема».

«Велике дякую міському голові за те, що рік тому була можливість розпочати все те, що ми сьогодні презентуємо. Потрібно не просто казати, що було б добре робити інноваційні проекти, а й реально їх робити. І тут важливе не лише бажання, а й політична воля. Можливо, Львів і не запустив найбільше послуг, але точно досягнув найширшого спектру відкритості й доступності для громадян», – підкреслює директор інновацій у Львові Яніка Мерило.

Так, у своїй презентації вона відзначила кілька основних досягнень міста як електронного. Серед них:

1. Особистий кабінет мешканця

Це перший в Україні портал адміністративних послуг з автентифікацією мешканця. Портал запрацював 15 червня 2015 року з 4 доступними послугами та інноваційним для України методом верифікації особи – BankID. За час роботи, на портал звернулось близько 3,5 тисячі львів’ян, які замовили понад 650 адміністративних послуг. Найпопулярніша послуга – видача довідки про несудимість та довідки про склад сім’ї Ф-2. На сьогодні, портал містить більш ніж 50 адміністративних послуг, які надають Львівська міська рада та інші органи державної влади. Упродовж 2016 року цю цифру мають намір довести до 144.

2. Відкритий Бюджет

Із січня 2015 року триває активна робота над впровадженням рішень відкритого бюджету спільно з Програмою розвитку ООН і «Центром політичних студій та аналітики». Рішення сьогодні доступне на офіційному сайті Львівської міської ради. Воно, фактично, є візуалізацією бюджету, і створене за допомогою безкоштовного відкритого програмного забезпечення. «Відкритий Бюджет» містить бюджетну візуалізацію та бюджет на карті. Так, цьогоріч на сайті міськради опублікували 2 бюджетні карти, які відображають фактичні видатки бюджету розвитку 2015 року та планові – 2016-го. За допомогою них можна дуже просто віднайти, що саме цьогоріч ремонтуватимуть чи модернізуватимуть на вашій вулиці або ж у мікрорайоні за міські кошти. Наступний етап – підключити до цієї карти медичні заклади міста, комунальні підприємства та школи. Відзначимо, що Львів – єдине місто в Україні, яке виклало бюджет на карту. У планах – реалізація упродовж 2 місяців нового проекту – під назвою «Бюджет участі», який дозволить мешканцям міста подавати пропозиції щодо розподілу міських коштів.

3. Картка Львів'янина

Це персоналізована електронна картка, яка дозволяє швидше і зручніше користуватися послугами міста. Першими Картку львів’янина отримали учасники антитерористичної операції – станом на зараз, їхня кількість становить 1,5 тис. осіб. Картка містить найважливіший для учасників антитерористичної операції набір послуг, до яких згодом додаватимуть нові можливості:

- спрощене замовлення соціальних пільг;

- безкоштовний проїзд у міському електротранспорті;

- електронні послуги міста;

- використання як платіжної картки;

- програма лояльності в аптеках D.S. тощо.

4. ProZorro

З початку року Львівська міська рада повністю перевела закупівлі, вартістю понад 50 тис грн, що здійснюються за кошти міського бюджету та комунальних підприємств міста, у систему ProZorro. Станом на 1 травня 2016 року, місто провело 110 таких закупівель, завдяки яким зекономило 1,837 млн грн.

5. Електронні петиції

Львів долучився до системи місцевих електронних петицій. Так, упродовж майже 3 тестових місяців мешканці міста зареєстрували понад 500 звернень, пропозицій та вимог до міської ради, з яких 16 зібрали необхідну 1000 підписів, а 9 – уже отримали відповідь. Найбільша ж кількість поданих петицій – за напрямками «Благоустрій та будівництво» і «Транспорт та дороги».

         Серед інших «електронних» досягнень міста:

  • можливість переглядати засідання депутатських комісій в режимі он-лайн;
  • 150 точок безкоштовного Wi-Fi по місту;
  • перші електронні вибори під час другого туру виборів мера Львова (Львів був єдиним містом, де оцифрували та опублікували 100% протоколів через систему «Е-вибори»).
Царичанська 85,3 %
Широківська 62,7 %
Баштанська 59,5 %
Лановецька 59,1 %
Васильківська 58,3 %
Показати ще
Петриківка 19,8 %
Золотопотіцька 18,8 %
Любецька 17,9 %
Білоберізька 17,6 %
Хотинська 5,5 %