Мова йде про антикорупційні інструменти, які не з першого разу і не пропустивши через глибоке усвідомлення, тільки починають з’являтися в громаді. Так, протягом 2017 року було прийняте Положення про конкурсну комісію, у 2018 році Антикорупційна програма і видане розпорядження Про уповноважену особу з питань запобігання. До компетенції цієї особи віднесено багато із того, що входить до заходів Антикорупційної програми, однак на думку експерта Партнерства "За прозорі місцеві бюджети!" Миколи Орлова, цій громаді не завадять консультації із юристами та прийняття Порядку запобігання та врегулювання конфлікту інтересів.
Під час візиту в громаду в рамках проекту "Доброчесні громади" експерти Микола та Марія Орлови розповіли про плани на найближчий час щодо оцінки прозорості бюджетного процесу, який минулого року не виблискував результатами, обговорили концепцію бюджету для громадян, який за відсутності минулорічного айті спеціаліста ради, завдяки зусиллям нового працівника, все таки не загубився у системі часових координат, а доволі якісно підготовлений.
А от ситуацію із Регламентом ради, із розпорядженнями і рішеннями в т.ч колегіальних органів можна і треба переглядати і Положення про запобігання конфлікту інтересів ОМС в поміч, як тільки приймете. Присутня тут і практика НЕ голосування голови на сесіях за словами працівників, і відсутність прізвища голови у протоколі поіменного голосування на сесії попри його присутність на ній. Є і вдалі приклади самоусунення від головування і підписання рішень секретарем ради.
Попри розуміння, яке відчувалося в розмові із посадовцями, серйозності сприйняття ситуації хотілось би добавити.