Інституційне створення ЦНАП: відбувся шостий випуск онлайн-платформи

30 липня 2021, 12:00

Інституційні особливості створення Центрів надання адміністративних послуг у громадах стали провідною темою шостого випуску онлайн-платформи «Територія громади: чесно та експертно», яку 29 липня провели представники Громадського Партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» Олександр Мошнягул і Вячеслав Голинський.

Цей випуск став продовженням теми ЦНАП у громадах (перший на цю тему вийшов у червні, переглянути його можна тут).

Головний акцент у другому випуску експерти зробили на інституційному створенні, розповівши про обрання ефективної моделі ЦНАП та про документи, які мають забезпечити його ефективну роботу і надання якісних послуг.  

«Важливо розуміти, що громада має обрати для себе оптимальну форму для створення ЦНАП – це може бути або робочий орган, або підрозділ у системі виконавчих органів. І далі відповідно до цього формувати кадрову структуру», - зауважив Олександр Мошнягул.

Вячеслав Голинський розповів про перелік послуг, які можуть надавати громади, через ЦНАПи, та умови, за яких надаються ті чи інші групи послуг. Так, згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України №583-р «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг», у ЦНАПах можуть надаватися 143 адміністративних послуги, однак на початках роботи Центру можна визначити мінімум, який буде задовольняти основні потреби жителів громади та з якого можна успішно розпочати роботу новоствореного ЦНАПу:

«Ми можемо рекомендувати почати з такого переліку:

  • реєстрація актів цивільного стану (насамперед народження, шлюб, смерть);
  • реєстрація місця проживання;
  • нотаріальні дії, що вчиняються посадовими особами ОМС у сільських населених пунктах;
  • послуги стосовно «внутрішніх» паспортів (вклейка фото 25/45 років);
  • видача відомостей з Державного земельного кадастру;
  • реєстрація земельних ділянок;
  • реєстрація юридичних осіб, ФОП;
  • реєстрація прав на нерухомість;
  • дозволи/декларації у сфері будівництва;
  • адмінпослуги соціального характеру (субсидії, державної допомоги тощо);
  • пенсійні послуги;
  • дозвільні послуги, які надаються органами місцевого самоврядування, місцевими органами влади та територіальними органами центральних органів виконавчої влади», - порадив експерт.

Нагадаємо, що всі громади мають до кінця 2023 року створити ЦНАП, і тому з самого початку дуже важливо обрати оптимальну модель ЦНАП, розібратися з вимогами законодавства, аби уникнути проблем у подальшому і надавати жителям справді якісні та вчасні адмінпослуги.

***

Нагадаємо, що Громадське Партнерство «За прозорі місцеві бюджети!» започаткувало перший в країні експертний інформаційно-роз’яснювальний онлайн-майданчик «Територія громади: чесно та експертно».

Громадське Партнерство «За прозорі місцеві бюджети!» – це перша та єдина в Україні мережа громадських організацій, яка фокусується на питаннях підвищення стандартів доброчесності, прозорості та ефективності бюджетного процесу на місцевому рівні і забезпечені участі громадян у ньому. До його складу входять 18 громадських організацій та ЗМІ з 15 областей України.