Експерти Громадського Партнерства "За прозорі місцеві бюджети!" провели серію тренінгів для членів піклувальних рад в ОТГ

22 серпня 2020, 12:00

Як зробити сферу освіти в ОТГ прозорою та успішною за допомогою жителів громад?

Крок перший: створити при закладі освіти піклувальну раду
Крок другий: спланувати її ефективну роботу
Крок третій: працювати з натхненням і любов'ю

Експерти Громадського партнерства "За прозорі місцеві бюджети!" впродовж серпня провели серію тренінгів з діяльності піклувальних рад при закладах освіти в об’єднаних громадах-учасницях проєкту "Децентралізація приносить прозорість та ефективність в освіті та медицині".

Метою навчальних заходів було надати інформацію та сформувати навички у членів піклувальних рад щодо прозорості діяльності рад та ефективності використання коштів у сфері освіти.

Під час тренінгів експерти пояснили учасникам:

  • які є можливості вирішення потреб закладу освіти через ефективну діяльність дорадчого органу
  • як формується фінансування освітньої галузі
  • на які витрати йдуть кошти з державного бюджету, а що можна профінансувати з бюджету ОТГ
  • як відбувається оприлюднення бюджетної інформації
  • які є основні елементи відкритості та прозорості бюджетної інформації

При цьому, на думку експертів, найкращим способом інформування та оприлюднення бюджетної інформації є створення окремого розділу на офіційному сайті закладу освіти.

Окремий блок навчання був присвячений грантовому фінансуванню проєктів: які проєкти може підготувати заклад освіти, влада, ініціативна група, громадська організація тощо. Учасники також напрацювати теми можливих грантових проєктів, які були би бажаними для закладу освіти, де вони є членами піклувальної ради.

Крім того, учасники під час виконання практичних завдань змоделювали плани діяльності піклувальних рад, внісши до них основні питання, які потрібно вирішити найближчим часом.

Експерти Партнерства презентували ключові висновки та рекомендації за результатами оцінювання рівня прозорості та ефективності використання публічних коштів в закладах освіти ОТГ та закликали членів піклувальних рад тримати на контролі впровадження представлених рекомендацій, адже в майбутньому вони самостійно можуть проводити подібне оцінювання в своїй громаді за Методологією оцінювання, яку розробило Партнерство.

Серед найважливіших питань, які найчастіше озвучували учасники навчань, були організація харчування учнів, залучення додаткових ресурсів для розвитку навчальних закладів, розвиток позашкілля, підготовка до початку навчального року, розробка системи зворотного зв’язку між керівництвом освітніх закладів та учнями і їх батьками тощо.

«Такі навчання є дуже корисні для нашої громади. Ми дізнаємось про практичні речі, які потім використовуємо у повсякденному житті. Тобто це не лише теорія і основи законодавчих вимог, а й реальні приклади, відповіді на конкретні питання і прикладні поради, які ми можемо використовувати у своїй роботі», - зазначив голова Вижницької ОТГ (Чернівецька область) Олексій Чепіль.

«У наших тренінгах брали участь директори шкіл, учителі , представники батьківських комітетів, підприємці, громадські активісти, тобто всі, кому небайдужа доля навчальних закладів в ОТГ, хто хоче долучитися до їхнього розвитку, вчитися залучати додаткові кошти і робити систему фінансування освітньої сфери прозорою, чесною і зрозумілою для всіх. При цьому дієвість консультативно-дорадчого органу напряму залежить від бажання приносити користь освітньому закладу, отриманих знань про те, як цю користь можна приносити та любові до дітей. Без ентузіазму, на наше переконання, успіху не буде, але головне: ми бачимо, що такий ентузіазм у членів піклувальних рад є, а значить, і успіху – бути», - розповів координатор Громадського Партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» Анатолий Бойко.

Нагадаємо, що ключовими завданнями піклувальної ради при закладі освіти є сприяння вирішенню перспективних завдань його розвитку, залучення додаткових фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійснення контролю за їх використанням, допомога у налагодженні ефективної взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.