Згідно з попередньою оцінкою, рівень відкритості інформації про бюджетний процес у місті Сєвєродонецьку становить 44%. До такого висновку дійшли експерти Громадського Партнерства "За прозорі місцеві бюджети!" за результатами моніторингу в межах проекту "Підвищення прозорості бюджетного процесу на локальному рівні", що здійснюється за підтримки МФ "Відродження".
З позитивного можна виділити наступні аспекти відкритості інформації:
На сайті Сєвєродонецької міської ради оприлюднюється прогноз доходів та видатків на плановий бюджетний рік. Він затверджений у форматі проекту рішення сесії міської ради «Про міській бюджет на 2018 рік». Проект рішення оприлюднено з додатками та пояснювальною запискою про міський бюджет. Але, на жаль, проект рішення про місцевий бюджет оприлюднено 18.12.2017, у той час як рішення прийняте 26.12.2017, тобто 20-денний термін не витримано.
Громада міста має затверджену Стратегію розвитку міста до 2020 року, яка також оприлюднена на сайті Сєвєродонецької міської ради.
Що стосується консультацій з громадськістю щодо проекту рішення про бюджет на наступний рік, то варто зазначити, що проведення таких консультацій можливо в форматі громадських слухань, порядок проведення яких визначений в статуті територіальної громади. 19 грудня 2017 року у міськраді відбулись бюджетні слухання з питань презентації проекту міського бюджету на 2018 рік. В слуханнях взяли участь керівництво міської ради, головні розпорядники бюджетних коштів, депутати, громадськість. Варто зазначити, що слухання цього року носили неформальний характер та були довгими та запальними. Результат цього – рішення, прийняте міською радою суттєво відрізнялося від проекту рішення, який виносився на слухання. Проте, на жаль, звіт про враховані чи невраховані пропозиції не був опублікований.
Серед найбільш позитивних аспектів відкритості бюджетної інформації є наявність окремого розділу на офіційному сайті Сєвєродонецької міської ради, в якому має бути зосереджена вся актуальна інформація щодо впровадження бюджетної політики. Серед іншого, в даному розділі опубліковані всі рішення, зі всіма необхідними додатками, які стосуються прийняття бюджету та змін до нього. Проте, на жаль, в цьому розділі неможливо переглянути актуальний бюджет міста з урахуванням всіх внесених змін. При цьому, в розділі є можливість ознайомитись зі своєчасно і в повному обсязі оприлюдненими квартальними та річними звітами про використання бюджету.
Серед важливих особливостей, які стосуються відкритості інформації варто також зауважити, що на офіційному сайті міської ради створений окремий розділ «Публічні закупівлі в системі «Prozorro», в якому в машиночитному форматі опублікований актуальний річний план закупівель.
Водночас є позиції, які потребують покращення, причому деякі з них, можна зробити досить легко і швидко.
В Сєвєродонецьку існує велика проблема щодо несвоєчасного оприлюднення проектів рішень про внесення змін до бюджету. Зафіксовані навіть випадки, коли проект змін до бюджету взагалі не був опублікованим на момент розгляду його депутатами і відповідно рішення приймалося просто наосліп.
Також досить негативним є наступний факт - програма соціально-економічного і культурного розвитку м. Сєвєродонецька на 2018 рік була затверджена рішенням ради лише 26.06.2018. Тобто ПСЕР була затверджена більш ніж на півроку пізніше прийняття рішення про затвердження бюджету міста. Зараз програма вже оприлюднена на офіційному сайті міської ради з необхідними додатками, серед яких: основні показники соціально - економічного та культурного розвитку м. Сєвєродонецька на 2018 рік, паспорта програм розвитку структурних підрозділів Сєвєродонецької міської ради на 2018 рік, перелік міських цільових програм, які передбачається фінансувати у 2018 році, перелік об'єктів будівництва, які передбачається фінансувати в 2018 році за рахунок залучених та бюджетних коштів, планові показники економічної діяльності комунальних підприємств м. Сєвєродонецька на 2018 рік.
На момент дослідження існувала негативна тенденція, яка стосувалася того, що робота профільної постійної депутатської комісії з питань планування бюджету та фінансів була фактично заблокована і на ї засіданнях не розглядався проект бюджету на 2018 рік.
Негативно також сприймається відсутність титульних списів капітальних видатків, які б могли стати основою при визначенні пріоритетів витрачання бюджетних коштів.
Також негативну оцінку отримав рівень відкритості інформації про діяльність комунальних підприємств. На сайті міської ради відсутній окремий підрозділ, відведений для інформування про діяльність комунальних підприємств і, взагалі, не оприлюднено повний перелік всіх комунальних підприємств. Хоча споживачам послуг важливо б було мати повну інформацію про всі комунальні підприємства міста. Важливою є наступна інформація: назва, сфера діяльності, керівник, контактні відомості, ЄДРПОУ, фінансові плани та звіти про виконання фінансових планів, реєстр укладених комунальними підприємствами договорів щодо робіт та послуг, профінансованих з коштів місцевого бюджету.
Тобто, підсумовуючі, можна зазначити, що, незважаючи на деякі позитивні тенденції, Сєвєродонецьк має пройти ще непростий шлях до того, щоб інформація про бюджет стала насправді відкритою для громадян.
Підхід, який застосовувався при здійсненні моніторингу використовував різні методи. Це і безпосередній пошук інформації на офіційному сайті ради, уточнення деяких позицій через спілкування, листування з посадовими особами місцевої ради. Автори не ставили за мету знайти інформацію будь-якою ціною, а виходили із статусу «пошук здійснює середньостатистичний користувач сайту», в разі якщо відповідь органу місцевого самоврядування різнилася із баченням експерта, то в таблицю оцінок заносилася думка експерта, яка аргументована відповідно до Інструкції до заповнення опитувальника з оцінки прозорості місцевого бюджету.