За національним Індексом прозорості місцевих бюджетів Рівне посіло 12-те місце серед 37 українських міст

21 лютого 2019, 11:43

19 лютого у Рівному відбувся круглий стіл "Індекс прозорості місцевих бюджетів-2018: Рівне", під час якого були представлені та обговорені результати вимірювання рівня прозорості бюджетного процесу міста Рівне.

Вимірювання здійснювалось експертами в рамках національної кампанії Громадського партнерства "За прозорі місцеві бюджети!" за унікальною Методологією оцінки прозорості місцевих бюджетів, яка включає 139 критеріїв і надає можливість комплексно оцінити рівень бюджетної прозорості будь-якого міста. 

Кампанією вимірювання було охоплено 37 українських міст — всі міста-обласні центри, м. Київ та низка міст-районних центрів. За її результатами сформовано національний рейтинг "Індекс прозорості місцевих бюджетів — 2018" та рекомендації з підвищення рівня прозорості бюджетного процесу у відповідних містах.

За результатами вимірювання:

загальна оцінка міста 42% прозорості бюджетного процесу, що характеризується як задовільний рівень.

Рівень прозорості

% відповідності

Непрозорий за параметром/етапом

0-16

Задовільний рівень прозорості за параметром/етапом

17-48

Високий рівень прозорості за параметром/етапом

49-71

Інновативний рівень прозорості за параметром/етапом

71-100

Оцінка, отримана містом по етапу складання бюджету, 24,47%, нижче детальніше:

Отримана оцінка щодо параметру відкритості інформації становить 58,89%

Отримана оцінка щодо параметру прозорості рішень – 7,69%

Отримана оцінка щодо параметру інновативних практик  - 18,75%

Оцінка, отримана містом по етапу розгляду та затвердження бюджету: 42,86%

Оцінка, отримана містом по етапу виконання бюджету: 59,74% - сама сильна позиція міста відносно інших етапів, нижче детальніше:

Отримана оцінка щодо параметру відкритості інформації становить 49,13%

Отримана оцінка щодо параметру прозорості рішень – 100,00%

Отримана оцінка щодо параметру інновативних практик  - 55,56%

Оцінка, отримана містом, по етапу звітування: 39,63%

Під відкритістю інформації в опитувальнику розуміється проактивне забезпечення органом місцевого самоврядування доступності всієї інформації про місцевий бюджет, доступу до бюджетних документів та рішень щодо бюджету. Джерелом для забезпечення перманентного доступу до бюджетної інформації визнаються веб-сайти органів місцевого самоврядування та додаткові платформи до них.

Під прозорістю рішень розуміється забезпечення максимально відкритого процесу прийняття всіх рішень, а також обговорень, які їм передують, в тому числі, з максимально широким забезпеченням як можливостей для участі громадськості в бюджетному процесі, так і реальних практик залучення громадян. Практики залучення громадян розглядаються в широкому контексті, де можлива участь як експертних груп, які не є суб’єктами прийняття бюджетних рішень, так і участь пересічних громадян, які не мають спеціалізованих та технічних знань щодо бюджетного процесу.

Найбільшим прогресом є  успіхи у розробці сталих, законодавчо передбачених документів, таких як стратегія розвитку, програма соціально-економічного розвитку, прийняття бюджету.

Стовідсоткові значення отримали досягнення Рівного, пов’язані із розробкою та оприлюдненням стратегії розвитку громади, титульними списками, бюджетом участі на 2018 рік в т.ч з використанням он-лайн інструментів голосування.

Водночас за 14 позиціями з 34 у Рівному виставлено 0 балів, що суттєво впливає на підсумкову оцінку рівня прозорості місцевого бюджету.

Короткий огляд найкращих практик міської ради в забезпеченні прозорості міського бюджету:

  1. Бюджет участі, запровадження, тісна співпраця із громадським експертним середовищем у вдосконаленні правил його застосування, оприлюднення інформації про проекти. Однак, вдосконалення потребує чіткіше планування можливостей і потреб та контроль за реалізацією проектів (відповідність задуму, сума реалізації);
  2. Прийняття бюджету та програми соціально-економічного розвитку. Процедура прийняття була дотримана за виключенням терміну анонсування засідання ради.

 Короткий огляд практик, які потребують найбільшого вдосконалення:

  1. Відсутнє залучення, створення багатосторонніх консультаційно-дорадчих органів, які приймають участь у консультаціях щодо розробки проекту бюджету, хоча зі сторони громадського експертного середовища є і певні коаліції (РРР), і бажання аналізувати проекти рішень, і подавати свої пропозиції.
  2. Відсутність широко доступної, візуально простої і зрозумілої інформації про бюджет для громадян.

Національна кампанія "Індекс прозорості місцевих бюджетів - 2018" здійснюється Громадським партнерством "За прозорі місцеві бюджети!" в рамках проекту "Підвищення прозорості бюджетного процесу на локальному рівні" за підтримки Міжнародного Фонду "Відродження"

З детальними результатами оцінювання та Методологією  оцінки прозорості місцевих бюджетів можна ознайомитись на сайті https://tlb.in.ua/

 

 

Царичанська 85,3 %
Широківська 62,7 %
Баштанська 59,5 %
Лановецька 59,1 %
Васильківська 58,3 %
Показати ще
Петриківка 19,8 %
Золотопотіцька 18,8 %
Любецька 17,9 %
Білоберізька 17,6 %
Хотинська 5,5 %