За національним Індексом прозорості місцевих бюджетів Львів посів 8 місце

03 березня 2019, 20:30

27 лютого у Миколаєві відбувся круглий стіл "Індекс прозорості місцевих бюджетів-2018: Львів", під час якого були представлені та обговорені результати вимірювання рівня прозорості бюджетного процесу міста Львова.

Вимірювання здійснювалось експертами Громадської організації «Агентство економічного розвитку» в рамках національної кампанії Громадського партнерства "За прозорі місцеві бюджети!" за унікальною Методологією оцінки прозорості місцевих бюджетів, яка включає 139 критеріїв і надає можливість комплексно оцінити рівень бюджетної прозорості будь-якого міста. 

Кампанією вимірювання було охоплено 37 українських міст — всі міста-обласні центри, м. Київ та низка міст-районних центрів. За її результатами сформовано національний рейтинг "Індекс прозорості місцевих бюджетів — 2018" та рекомендації з підвищення рівня прозорості бюджетного процесу у відповідних містах.

Рівень прозорості міського бюджету міста Львів складає 48%, що є задовільним.

Львів входить у першу десятку міст, які мають задовільний рівень прозорості міських бюджетів, поділяє восьме місце з Дніпром, – обидва міста мають по 48%. Перше місце має Дрогобич – це стало відкриттям.

Високий рівень прозорості забезпечено по параметрам відкритості інформації стосовно бюджету – 56% від максимально можливого показника. Зокрема, показники наявності та оприлюднення Стратегії розвитку громади, оприлюднення рішення про затвердження бюджету, паспортів бюджетних програм, титульних списків капітальних видатків, наповненість та показник реєстрації кабінетів головних розпорядників бюджетних коштів на веб-порталі E-DATA дотримані максимально, що свідчить про дотримання базових вимог бюджетного законодавства.

По параметрам прозорості прийняття рішень, що передбачають активне залучення громадян до консультацій та участі в прийнятті рішень щодо бюджету, рівень прозорості є високим – 55 % від максимально можливих показників. Такий показник досягнуто, в цілому, завдяки виконанню базових вимог щодо забезпечення можливості для громадян відвідувати пленарні засідання сесій та постійних комісій, на яких розглядаються питання бюджету громади, наявності базових документів, які передбачають процедури для залучення громадян (наприклад, Статут), оприлюднення відеозаписів пленарних засідань та протоколів засідань комісій/сесій. В місті реалізується бюджет участі, практики активного залучення громадян запроваджені лише на стадії збору пропозицій до проекту рішення про затвердження бюджету розвитку, звітування про виконання бюджету за рік проводиться на сесії, а не на широкий загал мешканців.

По параметру інновативних практик наразі орган місцевого самоврядування продемонстрував задовільний рівень прозорості – 30% від максимально можливих показників. Зокрема в місті для інформування про питання бюджету відведено окремий розділ на веб-сайті, на якому для громадян доступна не уся базова бюджетна документація, використовується інтерактивна візуалізація бюджету та платформа пооб’єктного оприлюднення інформації про капітальні видатки. А також функціонує окремий портал присвячений реалізації Бюджету участі.

З огляду, задля підвищення рівня прозорості бюджету Львова необхідно наповнити усією інформацією, яка стосується міського бюджету, розділ на сайті міста, систематично публікувати актуальну версію бюджету міста, і надалі запроваджувати інновативні практики у висвітленні інформації та залученні мешканців до бюджетного процесу. Також огану місцевого самоврядування варто приділити увагу здійсненню збору пропозицій від громадян ще під час складання проекту бюджету, обговорення проекту бюджету на наступний рік в рамках громадських слухань до винесення проекту рішення на розгляд міської ради, а також проводити окремий захід, присвячений публічному звіту про виконання бюджету за рік на відкритій зустрічі з громадою.

Окрему увагу необхідно приділити процедурам публічного звітування перед громадою на відкритих зустрічах, оприлюдненню звітів у машиночитних форматах та залученню громадян до оцінки виконання бюджету (учасницький аудит).

З детальними результатами оцінювання та Методологією  оцінки прозорості місцевих бюджетів можна ознайомитись на сайті https://tlb.in.ua/.

Національна кампанія "Індекс прозорості місцевих бюджетів — 2018" здійснюється Громадським партнерством "За прозорі місцеві бюджети!" в рамках проекту "Підвищення прозорості бюджетного процесу на локальному рівні" за підтримки Міжнародного Фонду "Відродження".

Царичанська 85,3 %
Широківська 62,7 %
Баштанська 59,5 %
Лановецька 59,1 %
Васильківська 58,3 %
Показати ще
Петриківка 19,8 %
Золотопотіцька 18,8 %
Любецька 17,9 %
Білоберізька 17,6 %
Хотинська 5,5 %