За національним Індексом прозорості місцевих бюджетів Краматорськ посів 3 місце

25 лютого 2019, 16:28

19 лютого в Краматорську відбувся круглий стіл "Індекс прозорості місцевих бюджетів-2018: Краматорськ", під час якого були представлені та обговорені результати вимірювання рівня прозорості бюджетного процесу міста Краматорськ.

Вимірювання здійснювалось експертами Чугуївської правозахисної групи  рамках національної кампанії Громадського партнерства "За прозорі місцеві бюджети!" за унікальною Методологією оцінки прозорості місцевих бюджетів, яка включає 139 критеріїв і надає можливість комплексно оцінити рівень бюджетної прозорості будь-якого міста. 

Кампанією вимірвання було охоплено 37 українських міст - всі міста-обласні центри, м. Київ та низка міст-районних центрів. За її результатами сформовано національний рейтинг "Індекс прозорості місцевих бюджетів - 2018" та рекомендації з підвищення рівня прозорості бюджетного процесу у відповідних містах.

За результатами вимірювання встановлено, що рівень прозорості міського бюджету міста Краматорська є високим та складає 58% від максимального показника.

За параметром відкритості інформації про бюджет містом отримано 71%, який охоплює, зокрема, показники в оприлюдненні рішень щодо бюджету, паспортів бюджетних програм, оприлюднення титульних списків капітальних видатків, а також бюджетних запитів. Орган місцевого самоврядування забезпечив доступ до такої інформації, що свідчить про дотримання не тільки базових вимог бюджетного законодавства, а й сучасних запроваджень інструментів прозорості.

По параметру прозорості прийняття рішень містом досягнуто 67 %. Така оцінка отримана містом завдяки показнику «консультації щодо проекту рішення про місцеві податки», що дорівнює  максимальній оцінці та складає 100%.

За параметром інновативних практик за результатами оцінювання містом отримано 29%, що свідчить про поки що незначний рівень їх імплементації. Наразі ОМС має окремий сайт, присвячений питанням реалізації бюджету участі в громаді, який дозволяє громадянам голосувати за громадські проекти онлайн, а також використовує інтерактивну онлайн-платформу для візуалізації бюджету.

Органом місцевого самоврядування запроваджено окремі інновативні практики, але, наразі, вони складають лише третю частину від наявних у сучасному бюджетному процесі можливостей.

Варто відзначити практику міста на етапі підготовки та розгляду звіту про виконання бюджету. Орган місцевого самоврядування дотримується вимог щодо публічного  звітування про виконання бюджету. Публічне представлення інформації про виконання міського бюджету у 2017 році відбулось 27.02.2018 року. Анонс з часом та місцем проведення заходу з публічного представлення звіту про виконання бюджету було оприлюднено своєчасно, що дало змогу громадянам  долучитись до процесу.

Тим не менш, органу місцевого самоврядування необхідно звернути увагу на наповнення розділу, присвяченого питанням бюджету, в якому наразі оприлюднена приблизно чверть інформації, яка стосується питань бюджету; активніше залучати громаду до участі в прийнятті рішень стосовно бюджету, зокрема доповнити склад робочої консультативної групи щодо підготовки проекту рішення про бюджет, представниками громадянського суспільства та бізнесу, здійснювати збір пропозицій від громадян на етапі складання проекту бюджету, а також проводити «бюджетні слухання» на етапі розгляду та затвердження проекту рішення про бюджету; забезпечити прозорість діяльності комунальних підприємств.

З детальними результатами оцінювання та Методологією  оцінки прозорості місцевих бюджетів можна ознайомитись на сайті https://tlb.in.ua/.

Національна кампанія "Індекс прозорості місцевих бюджетів — 2018" здійснюється Громадським партнерством "За прозорі місцеві бюджети!" в рамках проекту "Підвищення прозорості бюджетного процесу на локальному рівні" за підтримки Міжнародного Фонду "Відродження".

Царичанська 85,3 %
Широківська 62,7 %
Баштанська 59,5 %
Лановецька 59,1 %
Васильківська 58,3 %
Показати ще
Петриківка 19,8 %
Золотопотіцька 18,8 %
Любецька 17,9 %
Білоберізька 17,6 %
Хотинська 5,5 %