Вiд мешканця до громадянина мiста через стратегічний бренд та громадський бюджет

Такий дiєвий смачний рецепт формування гармонiйной мiсцевой громади 20 жовтня презентувала українським учасникам навчального візиту з вивчення досвіду Республіки Польща по запровадженню механізмів участі громадян у бюджетному процесі, зокрема Громадського бюджету гмiна Грудзенз.

Українські учасники узнали, що першим стратегiчним кроком єднання активних i розумних громадян з командою бурмістра є вiдповiдний бренд iнновацiйного демократичного розвитку #gru.

Саме бренд #gru у поєднанні з механізмом громадського бюджету протягом чотирьох років допоміг зробити мешканців ініціаторами інноваційних ідей, що були реалізовані за організаційної, інформаційної та фінансової підтримки громадського бюджету. Таким чином реалізується місія бренда з єднання зусиль активних і розумних патріотів гміни для ії економічного і соціального стратегічного розвитку.

Гміна впроваджує громадський бюджет протягом останніх 4 років. За чотири едиції було подано 359 проекти, з яких реалізовано 93 проекти-переможці. Один проект місцевий не повинен перевищувати 100 тыс.zł., загальнопольский - 250 тис.zł. Розмір бюджету у 2017 році - 2,6 млн.zł. Населення міста близько 100 000 мешканців. Багато проектів у даному місті було реалізовано у сфері освіти.

Cаме «м’ягкі» проекти з налагодження діалогу між мешканцями і органими місцевого самоврядування (фестівалі, марафони, концерти місцевих зірок), так і «тверді» (дитячі і спортивні майданчикі, зони відпочинку тощо).
images34

Робоча група з питань запровадження громадського бюджету делегувала для участі у згаданому навчальному візиті 16-21 жовтня 2017 року директора департаменту економічного розвитку миколаївської міської ради Тетяну Шуліченко та директора ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» Михайла Золотухіна.

Миколаївських «делегатів» історія успіху гміни надихнула на створення подібного бренду економічного і соціального стратегічного демократичного розвитку. На суд робочої групи, експертно-громадської ради виконавчого комітету Миколаївської міської ради буде запропоновано бренд. Це може бути знак, що створено на основі мапи міста, що нагадує кисть руки з піднятим пальцем угору (Добре) + Св. Миколай або інший.

А перший миколаївській конкурс в рамках громадського бюджету вже оголошено.

image6

Триває інформаційна компанія. Вже Фондом спільно з департаментом проведено дводенний тренінг зі складання проектів frgn.mk.ua/?p=9286, серія презентацій в бібліотеках міста та публічна акцій «Впливай на бюджет свого міста!» в рамках ярмарку-фествалю «Миколаїв Громадській» frgn.mk.ua/?p=9319 

Зразок форми проекту розміщено на офіційному сайті Громадського бюджету м. Миколаєва mykolaiv-budget.e-dem.in.ua.

Як подати проект youtube.com/watch?v=H0cJLEaQjZ8

До  20 листопада чекємо проекти від активних і розумних мешканців, що бажають стати справжніми громадянами Миколаєва!

1 / 2 Індекс прозорості бюджета 2015
1.   Суми 100%
2.   Вознесенськ 91%
3.   Одеса 77%
4.   Чугуїв 77%
 Показати ще
28. Луцьк 45%
29. Сєвєродонецьк 27%
30. Полтава 23%
31. Здолбунів 18%
32. Чернігів 15%