В Дніпрі обговорили підвищення ефективності місцевих бюджетів за допомогою програмно-цільового методу

07 липня 2017, 17:11

6 липня, в Дніпрі 20 представників органів місцевого самоврядування та активістів Томаківської, Могилівської, Гречаноподівської ОТГ та Вільгогірської, Дніпровської, Нікопольської, Жовтоводської міських громад обговорили виклики запровадження програмно-цільового методу (ПЦМ), практики громад Миколаївщини з їх подолання, та зацікавились відповідними сервісами експертів громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети!», що представлять громадам — учасникам річного проекту «Ефективні і доброчесні місцеві бюджети в 5-ти областях Півдня і Сходу України».

Експерти громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» презентували свої послуги з підвищення прозорості, доброчесності та ефективності місцевих бюджетів, що будуть надані в рамках річного проекту партнерства. Це: громадський аудит 20-ти місцевих бюджетів 5-ти областей півдня і сходу України, навчання і коуч-супровід партнерських ініціатив місцевих чиновників, депутатів і громадських діячів з оздоровлення бюджетів своїх територіальних громад.

Експертами партнерства за результатами громадського аудиту буде поставлений діагноз відповідності бюджетних програм до вимог законодавства України. Також на основі можливостей ПЦМ буде проведено первинна порівняльна оцінка показників економічної ефективності паспортів бюджетних програм громад.

Основними темами обговорення стали виклики на шляху до ефективності місцевих бюджетних процесів, які обов’язки з’являються у місцевих громад по впровадженню програмно-цільового методу (ПЦМ) у бюджетів-2017; яка відповідальність передбачена за невиконання цих вимог; як повноцінне впровадження ПЦМ допоможе ефективності використання засобів місцевих громад, як громадський аудит допоможе оздоровленню місцевого бюджету.

Керівник проекту і директор ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» Михайло Золотухін, зазначив, що виконання рекомендацій аудиту дозволять платникам податків – членам громад отримати муніципальні послуги за більш оптимальну ціну. Оскільки застосування ПЦМ вперше дає можливість відслідковувати не тільки витрати, але і ефективність використання коштів громади.

Так застосування методу дозволяє всім бажаючим порівняти ціну ремонту/експлуатації/будівництва за 1 кв. м. дороги, зелених насаджень, кровлі у різних місцевих громадах, що зробило оцінку ефективності бюджетного процесу доступним і зрозумілим для всіх мешканців, а не тільки посадових осіб місцевого самоврядування зі спеціальною освітою.

19702313_1160104814094079_6905526367355189320_n

Серед головних викликів запровадження ПЦМ всі учасники заходу зазначили брак відповідних знань та навичок як у керівників підрозділів – відповідальних виконавців бюджетних програм, так і представників громади. Також погодились, що діагностування стану запровадження ПЦМ та ризиків неефективного витрачання коштів допоможить громадам на шляху до їх спроможності.

А учасники круглого столу, що у червні пройшли першу серію навчань проекту у Херсоні, подякували за професіоналізм громадських експертів та підтвердили готовність до сприйняття висновків і рекомендацій громадського аудиту.

Партнер проекту на Дніпропетровщині та голова ГО «Дніпропетровський координаційно-експертного центр з питань регуляторної політики» (ДКЕЦРП) Олексій Андрєєв презентував методику громадського аудиту та запропонував громадським організаціям співпрацю як при його проведенні, так і методичну підтримку інших громадських експертиз дій органів місцевого самоврядування. А ОМС запропонував допомогу у залученні ресурсів та донорських коштів в розвиток спроможності місцевих громад.

Також експерт ДКЦРП Олесій Литвинов проаналізував стан розвитку організацій громадянського суспільства та презентував можливости підтримки розвитку місцевих громад з коштів обласного Дніпропетровського бюджету. Таку можливість мають місцеві організації громадянського суспільства (ОГС) на виконання діючої обласної програми розвитку громадянського суспільства з бюджетом на 2017 рік 3 млн грн. Але, нажаль, місцевих ОГС, що спроможні до дієвого партнерства з формування спроможних громад з відкритим, прозорим, доброчесним місцевим самоврядуванням, дуже мало. Тому громадське партнерство запропонувала комплекс сервісів з відповідного навчання, методичного и коуч-супроводження формування спроможних місцевих ОГС.

Громадське партнерство чекає, що:

— посадові особи органів місцевого самоврядування нададуть у передбачені законодавства 5 робочих днів відповіді на публічні запити пакет інформації (копії бюджетних запитів, бюджетних програм, звітів про виконання бюджетних програм та іншу інформацію), отримають діагноз хвороб фінансового менеджменту та рецепти їх лікування;

— місцеві ОГС, взявши участь у просуванні рекомендацій згаданого аудиту та власних експертних, отримають свій перший досвід аналітичної та адвокаційної діяльності у сферах місцевої громади у яких спеціалізується місцева організація чи коаліція.

Круглий стіл організував ДОГО «Дніпропетровський координаційно-експертного центр з питань регуляторної політики» у рамках проекту «Ефективні і доброчесні місцеві бюджети в 5 областях Півдня і Сходу України», який реалізує ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» у рамках Громадського партнерства  «За прозорі місцеві бюджети!» при фінансовій підтримці Посольства Великобританії в Україні і медіа-підтримці ГО ОО «Український кризовий медіа-центр».

Мета проекту: запровадити в бюджетний процес 20 пілотних громад із 5-ти областей півдня і сходу України принципи демократичного розвитку шляхом моніторингу доброчесності впровадження програмно-цільового методу (ПЦМ), ефективності витрачання коштів місцевих громад та навчальної, коуч — підтримки партнерських проектів з підвищення ефективності і доброчесності бюджетів пілотних громад, що поєднують дії органів публічної влади та громадські ініціативи.

ДЖЕРЕЛО

Царичанська 85,3 %
Широківська 62,7 %
Баштанська 59,5 %
Лановецька 59,1 %
Васильківська 58,3 %
Показати ще
Петриківка 19,8 %
Золотопотіцька 18,8 %
Любецька 17,9 %
Білоберізька 17,6 %
Хотинська 5,5 %