Рекомендації громадського аудиту варто почути органам місцевого самоврядування!

29 серпня 2017, 17:36

Саме це вдруге з 2015 року на Миколаївщині довели учасники громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети!», висновки яких підтвердили результати перевірки витрачання бюджетних коштів у м. Вознесенську, що протягом 30 березня по 26 червня 2017 року Південний офіс  Держаудитслужби за 2014-2016 роки та перший квартал 2017 р. Звіт держаудиту на http://dkrs.kmu.gov.ua/kru/doccatalog/document?id=132341.

15 вересня 2017 року Вознесенський міськвиконком у проекті рішення Про результати державного фінансового аудиту виконання бюджету міста Вознесенська за період з 01.01.2014 по 01.04.2017 «План заходів щодо стану впровадження пропозицій наданих за результатами державного фінансового аудиту виконання бюджету м. Вознесенська, що проведено за ініціативою громадської організації «Вознесенська асоціація розвитку місцевої демократії».

А 22 вересня це питання буде винесено на розгляд депутатів міської ради та громадськості. Основні висновки державного та громадського аудиту: «недосконалість системи планування та розподілу бюджетних коштів призводить до розпорошення бюджетних ресурсів, не сприяє належному рівню задоволення потреб територіальної громади та призводить до неефективних витрат з бюджету…».

У ході моніторингу ГО ВАРМД виявлено факти погашення заборгованості комунальних підприємств за енергоносії за рахунок коштів місцевого бюджету (1 млн. 300 тис. грн.); використання коштів Статутного фонду КП «Санітарна очистка міста» (СОМ) на виконання робіт, не передбачених статутом цього підприємства на загальну суму майже 2,5 млн. грн. фінансування державних установ з міського та державного бюджету (міське відділення МЧС отримало подвійне (із державного та місцевого бюджетів) фінансування в сумі 43,2 тис. грн. на придбання спецодягу. Пост-реліз моніторингу на http://frgn.mk.ua/?p=8390. Підсумковий на http://frgn.mk.ua/?p=8693.

За інформацією голови ГО  «Вознесенська асоціація розвитку місцевої демократії» Тетяни Зелинської – із 5-ти гіпотез громадського аудиту ГО «ВРАМД» були підтверджені чотири. Це питання:

  • погашення боргів комунальних підприємств міста за рахунок коштів громади;
  • поповнення Статутного фонду КП «СОМ» на проведення ремонту тротуарів та ремонту доріг;
  • використання коштів на виконання робіт по виготовленню матеріалів зоннінгу не за цільовим призначенням;
  • фінансування державних установ з міського та державного бюджету.

Також у Звіті відмічено, що в міській раді:

— відсутня окрема Програма або Порядок надання фінансової підтримки комунальним підприємствам міста Вознесенська та здійснення внесків до їх статутних капіталів,

— в Програмі реформування та розвитку житлово-комунального господарства міста Вознесенська відсутні конкретні результативні показники її виконання, на підставі яких здійснюється оцінка ефективності використання коштів місцевого бюджету на виконання програми, аналіз досягнутих результатів та витрат.

За результатами аудиту вказано і інші порушення, а саме:

— використання земельних ділянок без правовстановлюючих документів та не у відповідності з цільовим призначенням, що привело до втрат бюджету у розмірі 3,5 млн.грн та 450 тис. грн. відповідно;

— борг по сплаті орендної плати за користування комунальним майном міста складає 2,2 млн.грн  (99% — це борг ТОВ «БОС», який міський голова наполегливо хотів списати рішенням міської ради 2 місяці тому);

— наявність двох підприємств, які забезпечують надання послуг з водовідведення, призводить до збільшення вартості послуг, що  негативно впливає на забезпеченість потреби в бюджетних коштах на оплату комунальних послуг та збільшує витрати населення (найбільший тариф по Україні на водопостачання та водовідведення – 44,28 грн);

 встановлено неефективне використання в попередніх бюджетних періодах КП «Регспод» коштів в сумі 252,0 тис. грн на закупівлю автомобіля «ToyotaCamry» (реєстраційний номер ВЕ 4999АН), який фактично не використовувався в господарській діяльності підприємства та переданий в оренду виконавчому комітету міської ради за 1 гривню в місяць.

Підприємством нарахована амортизація по вказаному автомобілю у загальній сумі 190,0 тис. грн, яка віднесена на витрати Підприємства».

Тетяня Зелинська навела цікаві, на ії думку, цифри зі Звіту Державного аудитора: 

  • За 2014-2016 роки та перший квартал 2017 року недоотримання та втрати доходів місцевого бюджету та державного бюджету склали 9 млн. грн. А це майже річний бюджет розвитку міста Вознесенська. 
  1. Неефективні та зайві витрати бюджетних коштів – 734 тис. грн. (а за 500 тис. грн. можна було б придбати ритуальний автомобіль, про який вже три роки просить КП «Регспод», щоб провести людей в останню дорогу в нормальних умовах);
  2. Не використані резерви в сумі 1 млн 918 тис. грн., які можна було б спрямувати на забезпечення соціальних потреб громади.

«Це основні висновки державного аудиту» - констатує пані Тетяна Зелинська.

«А якщо брати по галузях, то порушення використання бюджету є в усіх управліннях міської ради, крім Управління соціального захисту населення. Це управління комунальної власності, управління освіти, управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва , фінансове управління міської ради.

Але, саме головне в цьому звіті Державного аудиту, це те, що аудиторська фірма підтвердила всі факти, про які повідомляли громадська організація «Вознесенська асоціація розвитку місцевої демократії» на «круглих столах» та сесіях міської ради протягом останнього року. 

А у м. Миколаєві на виконання рекомендацій попередніх держаудитів, що збіглися з висновками моніторингових досліджень учасників громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» (ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» (ФРММ), ГО «Асоціація юристів «Правозахист» та газета «Вечерний Николаев») — Миколаївський міський голова скасував два тендери, а міська рада створила «Департамент внутрішнього фінансового контролю, нагляду та протидії корупції».

Методичний супровід згаданого Департаменту миколаївської міської ради у сфері аудиту доброчесності запровадження програмно-цільового методу і основі ефективності використання коштів громади головним розпорядниками бюджетних коштів здійснює ФРММ при партнерстві з КУ «Агенція розвитку Миколаєва» та Виконавчим комітетом Миколаївської міської ради в рамках програми «Публічні бюджети від А до Я: інформування, активізація та залучення громадянського суспільства», що виконується Фондом Східна Європа у партнерстві з Фундацією польсько-української співпраці ПАУСІ за фінансової підтримки Європейського Союзу

Також громадський аудит доброчесності запровадження програмно-цільового методу і основі ефективності використання коштів громади головним розпорядниками бюджетних коштів у м. Вознесенську, м. Миколаєві та ще 23 місцевих громадах здійснює громадське партнерство в рамках «Ефективні та доброчесні місцеві бюджети у 5-ти областях півдня і сходу України», якій реалізує ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» за підтримки Посольства Великої Британії в Україні». У вересні-жовтні і буде презентовано його діагноз та рекомендації та згаданих місцевих громадах.

Моніторинг використання коштів міського бюджету Вознесенську за період 2014-2016 роки та перший квартал 2017 здійснила у 2016 р. ГО «Вознесенська асоціація розвитку місцевої демократії» Миколаєва» (ВАРМД)  в рамках проекту «Моніторинг використання бюджетних коштів в м Вознесенську» при підтримці проекту ГО «Фонд розвитку міста який Миколаєва за кошти  NED (Національний Фонд підтримки демократії. м. Вашингтон, США).

Царичанська 85,3 %
Широківська 62,7 %
Баштанська 59,5 %
Лановецька 59,1 %
Васильківська 58,3 %
Показати ще
Петриківка 19,8 %
Золотопотіцька 18,8 %
Любецька 17,9 %
Білоберізька 17,6 %
Хотинська 5,5 %