Місцеві бюджети на Миколаївщини поки складно назвати відкритими та прозорими

27 січня 2017, 14:08

Cаме про це розповіли учасники «Партнерства за прозорі місцеві бюджети» у КМЦ Миколаїв, 25 січня на прес-клубі. Фонд розвитку Миколаєва та 7 його грантерів представили висновки моніторингів місцевих бюджетних процесів у містах Миколаїв, Вознесенськ, Перевомайськ і селах Добре Баштанського району і с. Покровка Очаківського районів за період 2014-16 років у сферах земельних відносин, градобудівництва, освіти, розвитку фізичної культури і спорту на Миколаївщині.

Спільним викликом 7-ми монітирингів стало те, що органи місцевого самоврядування (ОМС) міст та сіл нікому не відповіли з першого запиту про надання публічної інформації.

Так міські ОМС дали повну відповідь тільки з третього разу публічного резонансу в ЗМІ, депутатських запитів і круглих столів.

А сільські ОМС дали відповідь або в суді або після втручання районної адміністрації та компетентних органів.

Так, Покровський сільський голова дав відповідь лише по ходу розгляду судової скарги громадської організації в суді. А Добренський голова дозволила бухгалтеру громади презентувати на круглому столі витрати і надходження сільського бюджету лише після втручання Баштанської районної державної адміністрації.

Під час «круглого столу» грантери Фонду презентували свої напрацювання:

Так, результатом роботи ГО «Вознесенська асоціація розвитку місцевої демократії» стане аудиторська перевірка виконавчих органів Вознесенської міської ради, яку Держфінінспекція України в Миколаївській області розпочне вже в першому кварталі 2017 року.

Татьяна Зелинська

Тетяна Зелінська

Як розповіла голова Асоціації Тетяна Зелінська, у ході моніторингу були виявлені факти погашення заборгованості комунальних підприємств за енергоносії за рахунок коштів місцевого бюджету (1 млн. 300 тис. грн.); використання коштів Статутного фонду КП «Санітарна очистка міста» на виконання робіт, не передбачених статутом цього підприємства на загальну суму майже 2,5 млн. грн. Також представники громадської організації з’ясували, що заступники міського голови, начальники управлінь та відділів встановили собі премії в розмірі 170-195%, а міське відділення МЧС отримало подвійне фінансування в сумі 43,2 тис. грн. (із державного та місцевого бюджетів) на придбання спецодягу.

У той же час на виконання рекомендацій попередніх аудитів ДФІ України в Миколаївській області, що збіглися з висновками моніторингових досліджень «Фонду розвитку м. Миколаєва» і громадської організації «Асоціація юристів «Правозахист», Миколаївський міський голова скасував два тендери.

DSC01637

Роман Бєбінов

Моніторинг, проведений вознесенським ОСН «Перлина гаю», виявив наступне: у вересні 2016 року бюджет міста недоотримав від платників податків майже 9 тис. грн. За словами депутата міськради та голови ОСН Романа Бєбінова, який, до речі, очолює «Перлину гаю», розподіл коштів від пайової участі ведеться не кожен рік і не в повному обсязі. «Зокрема в 2013-2014 та 2016 роках використання бюджетних коштів на розвиток місцевої інфраструктури від сплати пайової участі забудовників становили нуль гривень. Більше того ця процедура не визначена жодним місцевим нормативним актом», – розповідає Р.Бєбінов.

DSC01636

Наталя Сабліна

Під час моніторингу, який проводив БФ «Сарока», було виявлено, що з 11 загальноосвітніх шкіл міста Первомайська 2 не мають благодійного фонду школи, а у всіх школах відсутні фонди класів. «Фінансово-облікова документація зазвичай ведеться батьками не правильно, що є чинником для виникнення корупційних дій», – говорить президент благодійного фонду Наталя Сабліна.

Володимир Рудніченко

Володимир Рудніченко

Після адвокаційної компанії «Всеукраїнського об’єднання «Незалежна спілка спортсменів» Миколаївська облрада врахувала пропозиції щодо перерозподілу кошти обласного бюджету з ремонту адміністративних об’єктів на ремонт спортивних залів. Окрім того, за словами її керівника Володимира Рудніченка, почали виділятися кошти на харчування спортсменів, поїздки на змагання, придбання спортінвентаря. Також моніторинг виявив зловживання з боку керівників обласного яхт-клубу, за його результатами відкрита кримінальна справа.

DSC01702

Олександр Дяков

У свою чергу, керівнику ГО «Кінбурнська громада» (с. Покровка Очаківського
району) Олександру Дякову вдалося через суд отримати від голови сільради інформацію про надходження і витрати місцевого бюджету за 2016 рік.

DSC01701

Лариса Фігура

Депутат новоствореної Баштанської ОТГ Лариса Фігура, котра очолює ГО «Мрії збуваються» (с. Добре Баштанського району), своїм моніторинговим дослідженням допомогла зробити бюджет Добренської сільської ради відкритим та прозорим для громадян. Також, аналізуючи бюджетний процес за 2015 рік, вона виявила, що згідно кошторису на  придбання матеріалів на поточний ремонт вуличного освітлення в селах Новоєгорівка, Добре було виділено 30 тис. грн. на невідомі вулиці. В подальшому це дозволило провести якісну інвентаризацію вуличних ліхтарів. Окрім того, ГО «Мрії збуваються» виступила з ініціативою передбачити в бюджеті об’єднаної громади кошти на «бюджет участі», котрий, в свою чергу, дозволить вирішити нагальні проблеми її мешканців.

Сім організацій громадянського суспільства звернулися до міських та сільських голів із вимогами виправити порушень законодавства, виявлені в проведених ними моніторингам.

Бюджетний процес у Миколаєві став більш прозорим, ніж у 2015 році, але міська громада, як і раніше, має низький рівень участі в ньому. Про це під час «круглого столу» в КМЦ. МИКОЛАЇВ заявив голова ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» Михайло Золотухін, презентуючи результати дослідженнь «Партнерства за прозорі місцеві бюджети» .

За результатами Індексу прозорості, участі та доброчесності, проведеного серед 17 міст України, Миколаїв набрав 7 балів із 11 можливих, тобто 64%, піднявшись від «низького» до «середнього рівня».  Результати дослідження тут.

«Наш обласний центр увійшов до числа проблемних міст, де не проводяться консультації з громадянами після публікації проекту бюджету на офіційному сайті міськради, що є дієвою практикою участі в підготовці головного фінансового документа, обліку інтересів громадян.

Також, незважаючи на наявність е-інструментарію, міськвиконком чомусь не скористався таким зручним для містян форматом, як електронні консультації. Прикладом для нас є Одеса, Суми, Чугуїв та сусідній Вознесенськ Миколаївської області, – розповів М. Золотухін. – Така практика не може сприяти формуванню довіри до влади з боку громадян, які вважатимуть, що їх участю в бюджетному процесі просто маніпулюють».

Серед позитивних змін – миколаївські чиновники виконали вимоги ст. 77 Бюджетного кодексу України та своєчасно прийняли бюджет на 2017 рік, виправивши торішню ситуацію, коли процес його затвердження затягнувся на січень-квітень. При цьому проект бюджету був вчасно опублікований на офіційному сайті міської ради.

«У 2017 році ми не дамо розслабитися ні депутатському корпусу міської ради, ні міському голові, вимагатимемо запуску на місцевому рівні дієвих механізмів участі громадян у бюджетному процесі. Тільки так ми зможемо захистити їхні права на отримання якісних муніципальних послуг!» – наголосив голова «Фонду розвитку м. Миколаєва».

ДЖЕРЕЛО

Царичанська 85,3 %
Широківська 62,7 %
Баштанська 59,5 %
Лановецька 59,1 %
Васильківська 58,3 %
Показати ще
Петриківка 19,8 %
Золотопотіцька 18,8 %
Любецька 17,9 %
Білоберізька 17,6 %
Хотинська 5,5 %