Громадський та державний аудити допомогли рейтингам цілісності і доброчесності бюджетів міст Дніпро, Миколаїв, Вознесенськ

04 жовтня, 15:17

Експерти Громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» для налагодження дієвої системи контролю ефективності місцевих бюджетів з 2015 року започаткували щорічний громадський аудит доброчесності запровадження програмно-цільового методу. Професійність методики громадського аудиту ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» вже трічи підтвердив державні аудиторські служби у Дніпрі (2018), Вознесенську (2017) та Миколаєві (2016 - Державною фінансовою інспекцією).

Також за методикою та грантовою і коуч підтримкою ФРММ проведено громадський аудит бюджетної сфери благоустрою Херсону за 2017-2018 рр. За його висновками ГО «Евровектор Херсонщини» отримала лист http://www.frgn.mk.ua/wp-content/uploads/2018/10/Re%20DerAudit.pdf з повідомлення Південного офісі державної аудиторської служби щодо почату з січня 2019 року перевірки Департаменту ЖКГ та Управління естетики та зовнішньої реклами Херсонської міської ради.

Ії предметом буде аудит відповідності вимогам національного законодавства змісту паспортів бюджетних програм «Благоустрій..» на 2017-2018 роки та звітів про виконання паспортів бюджетних програм за 2017 рік. А інформація згаданого громадського моніторингу буде врахована при перевірці. Про моніторинг докладніше на http://frgn.mk.ua/?p=10240.

Тетяна Золотухіна, автор методики та експерт ФРММ так прокоментувала успіх свого херсонського грантера.

«Ми вже маємо позитивний трирічний досвід співпраці з державним аудиторами, що погоджувались з висновками громадських аудитів нашої команди. Так, у 2017 році висновками первинного громадського аудиту первинного громадського аудиту доброчесності запровадження програмно-цільового методу (ПЦМ) у м. Дніпро зацікавились у Східному офісі Держаудитслужби:

У першому кварталі 2018 року проведено державний аудит Дніпровської міської ради щодо виконання бюджету міста Дніпро за 2014-2016 роки та за 9 місяців 2017 року. Проведено ревізій у департаментах Дніпровської міської ради: економіки, фінансів та міського бюджету, по роботі з активами, гуманітарної політики, благоустрою та інфраструктури, охорони здоров’я населення. Також зібрана інформація в інших структурних підрозділах міської ради та на створених нею комунальних підприємствах.

Коментуючи подію, Олексій Андрєєв голова Дніпропетровської обласної ГО «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики» (ДОГО ДКЕЦРП) – казав:

«…Вітаємо Евровєктор Херсонщини». Є підстави сподіватись на те, що спільні рекомендації громадських та державних аудиторів почують і Херсонські посадовці. Раніш нашою організацією – за методикою ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» здійснено громадський аудит доброчесності запровадження програмно-цільового методу та прогнозної ефективності використання коштів бюджету м. Дніпро на  2017 рік.

За його результатами було складено висновок громадської експертизи та на початку листопада 2017 року направлено у паперовому та електронному вигляді до Дніпровського міського голови.

Більше місяця жодної відповіді щодо подальшої долі нашого звернення з Дніпровської міської ради не надходило, що є грубим порушенням вимог Закону України «Про звернення громадян». Паралельно направили заяву до Державної аудиторської служби про проведення перевірки відповідності дій розпорядників коштів міського бюджету м. Дніпро. У її Східному офісі нас як і херсонців почули та провели державний аудит. Це допомогло  вплинуть на органи місцевого самоврядування нашого міста…».

Раніш, результати подобного громадського аудиту почув Південний офіс Державної аудиторської служби. Так напрацювання учасників партнерства у м. Миколаєві (2015) та м. Вознесенську (2016) стали основою співпраці з просування доброчесного бюджетного процесу у згаданих місцевих громадах Миколаївщини, де органи місцевого самоврядування вже нас почули. Докладніше на http://frgn.mk.ua/?p=9225.

Державний аудит повністю підтвердив висновки громадського аудиту. А спільні рекомендації державного та громадського аудитів почули у виконавчих органах Дніпровської міської ради.

Так, за результатами виконання рекомендацій громадського і державного аудитів індекс доброчесності м. Дніпро з 50,43 досягнув 70,56 з 125 можливих балів та зайняв разом з Миколаєвом 3-тє місто серед 11 міст обласного значення. Загалом у 2017 році лише м. Вознесенськ мав індекс більше 50% (74,12), то у 2018 році вже 10 громад із 21 досягли цього показника. 

Ролик щодо  результатів проекту

Зведений рейтинг динаміки індексу доброчесності запровадження ПЦМ у місцевих бюджетах 5 областей України – міста обласного значення  (максимальний бал -125):

Тепер громади, що мають більш 50% індекс доброчесності тепер можуть застосувати ПЦМ як «тонометр ефективності місцевих фінансів».

Історія партнерства державних та громадських аудиторів стала основою навчального фільму-історії (Програмно-цільовий метод для вимірювання ефективності місцевого бюджетного процесу. Досвід м. Дніпро).

Фільм вже подобався :

  • 73 учасникам 4-х вересневих навчань для місцевих посадовців, депутатів громадськості з Дніпровщини, Миколаївщини, Херсонщини, та Луганщини; представникам 20-ти місцевих громад Херсонщини, Миколаївщини, Дніпропетровщини та Луганщини, що стали учасниками серії навчань з дводенних тренінгів для місцевих посадовців, депутатів та громадськості за методикою ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва». Докладніше на http://frgn.mk.ua/?p=10193
  • 51 учасникам двох семінарів у Миколаївському обласному центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування ОМС, держпідприємств, установ і організацій» (МОЦППК). Докладніше на http://frgn.mk.ua/?p=10220

Перспективою співпраці з 16-ю пілотними громадами Миколаївщини, Херсонщини, Дніпропетровщини та Луганщини є:

По-перше, запровадження у структурі виконавчих органах місцевого самоврядування підрозділів, що відповідають за поточного внутрішнього аудиту цілісності запровадження ПЦМ та контролю ефективності за показниками бюджетних, цільових програм та індикаторів стратегій місцевого розвитку;

По-друге, налагодження відповідної співпраці органів місцевого самоврядування з Державною аудиторською службою та громадським експертним середовищем, зокрам громадським дорадчим органами при воконавчих органах публічної влади на місцевому і регіональних рівнях.

Довготермінова діяльність здійснюється в рамках партнерських проектів ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва за фінансовою підтримкою Посольства Великої Британії в Україні та Національного фонду підтримки демократії (NED м. Вашингтон, США) в рамках діяльності Громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети!».

Мета проекту: Запровадити міжнародні стандарти прозорого та підзвітного процесу бюджетування у принаймні 16-х пілотних місцевих громадах (містах регіонального значення та об’єднаних територіальних громадах) в 4-Х областях півдня та сходу України.

Партнери проекту: ДОГО «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики»; Херсонська ГО«Причорноморський центр політичних та соціальних досліджень»; ГО «Кризовий медіа — центр «Сіверський донець» (м. Сєверодонецьк Луганська область).

1.   Суми 93%
2.   Чернівці 86%
3.   Одеса 81%
4.   Вознесенськ 81%
 Показати ще
23. Ізмаїл 52%
24. Полтава 52%
25. Запоріжжя 48%
26. Черкаси 43%
27. Харків 29%