Громадська експертиза – новий інструмент залучення громадськості в Троїцькій громаді

14 березня 2020, 11:17

Активні жителі Троїцької громади можуть допомагати місцевій владі вдосконалювати рішення ради – таку можливість надає ухвалений в минулому році Порядок проведення антикорупційної експертизи нормативно-правових актів Троїцької селищної ради та її виконавчих органів.

Даний Порядок був ухвалений в рамках співпраці Троїцької селищної ради та міжнародної організації Глобал Ком’юнітіз (Global Communities) в рамках реалізації проєкту «Децентралізація приносить прозорість та ефективність в освіті та медицині».

Нижче наводимо детальну інструкцію як провести антикорупційну експертизу нормативно-правових актів ради.

Громадська антикорупційна експертиза – діяльність із виявлення у нормативно-правових актах (НПА) та проєктах нормативно-правових актів положень, які можуть сприяти вчиненню посадовцями корупційних правопорушень або правопорушень, пов’язаних з корупцією.

Антикорупційна експертиза проводиться не стосовно всіх документів, а тільки тих, які є нормативно-правовими актами або їх проєктами. Тобто, це не виявлення хабарництва чи крадіжок бюджетних коштів. Проведення антикорупційної експертиза зводиться до аналізу документів.

ЧИМ РЕГУЛЮЄТЬСЯ ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ АНТИКОРУПЦІЙНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ?

ст. 55 Закону України «Про запобігання корупції»

Методологія проведення антикорупційної експертизи, затверджена наказом Міністерства юстиції України від 24.04.2017 №1395/5.

ЯК ПРОВЕСТИ АНТИКОРУПЦІЙНУ ЕКСПЕРТИЗУ НПА ТРОЇЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ?

1. Визначити, чи потрібне проведення Антикорупційної експертизи?

Першочергово необхідно визначити належність нормативно-правового акта та/або проєкту нормативно-правового акту до сфер правового регулювання. Зокрема, можливим є виділення наступних груп суспільних відносин яких стосуватиметься нормативно-правовий акт та/або проєкт нормативно-правового акту, що підлягатиме експертизі:

1) права та свободи людини і громадянина;

2) повноваження органів державної влади та органів місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;

3) надання адміністративних послуг;

4) розподіл та витрачання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів;

5) конкурсні (тендерні) процедури;

6) інших питань, що можуть призвести до протиправного отримання благ, послуг, пільг або інших переваг матеріального та/або нематеріального характер.

2. Хто проводить Антикорупційну експертизу?

Проводити Антикорупційну експертизу можуть як громадські організації, так і ініціативні групи та окремі фізичні особи.

3. Підготовка висновку за результатами проведення Антикорупційної експертизи

За результатами антикорупційної експертизи мають бути розроблені рекомендації для усунення факторів (корупціогенних чинників), які створюють умови для виникнення корупції, або можуть створити такі умови.

4. Оприлюднення та розгляд висновків Антикорупційної експертизи

Висновок обов’язково має бути оприлюднений на сайті   місцевої  ради та на сайті Громадської організації, що здійснювала антикорупційну експертизу. Висновок має бути обов’язково розглянутий радою. 

Царичанська 85,3 %
Широківська 62,7 %
Баштанська 59,5 %
Лановецька 59,1 %
Васильківська 58,3 %
Показати ще
Петриківка 19,8 %
Золотопотіцька 18,8 %
Любецька 17,9 %
Білоберізька 17,6 %
Хотинська 5,5 %