Досягнення та плани миколаївських громадських експертів на шляху до відкритого, прозорого, ефективного бюджетного процесу

06 лютого 2018, 13:51

31 січня 2018 року Експертно-громадської рада (ЕГР) виконавчого комітету Миколаївської міської ради підвела підсумки 2017 року та затвердила план діяльності на 2018 рік.

Директор ФРММ Михайло Золотухін, який є заступником голови ЕГР з питань прозорості та ефективності місцевого бюджетного процесу та ЖКГ, зазначив, що у 2017 р. посадові особи місцевого самоврядування сприйняли дві спільні рекомендації ЕГР та ФРММ. А саме:

По-перше, щодо приведення у відповідність до вимог діючого законодавства України результативних показників паспортів бюджетних програм та приділення особливої уваги їх достовірності, розгляду можливості уникнення дублювання функцій різними головними розпорядниками бюджетних коштів та оптимізації цін за одиницю муніципальної послуги.

Докладніше про це: засідання ЕГР 29 вересня 2017 р. за участю першого секретаря посольства Великої Британії в Україні, круглий стіл 22 листопада 2017 р.

Департамент фінансів миколаївської міської ради рекомендував головним розпорядникам бюджетних коштів сформувати бюджетні запити на 2018 р. та паспорти бюджетних програм 2018 р. на основі згаданих рекомендацій громадського аудиту доброчесності запровадження ПЦМ.

По-друге, щодо запровадження системи контролю ефективності витрачання коштів громад по показниках місцевих цільових програм та можливостей прjграмно-цільового методу. Основою дієвості системи, за рекомендацією миколаївського громадського експертного середовища, буде:

— громадскій дорадчий орган при департаменті контролю;

— поточний внутрішній аудит доброчесності запровадження ПЦМ та ефективності витрачання коштів місцевої громади;

— використання таких статутних механізмів контролю, як громадські слухання, місцеві ініціативи, е-петиції.02890_FRMM-Photo-01

  • Фото 1. Засідання громадсько-експертної ради 31 січня 2018 р.

Докладніше про засідання 5 грудня 2017 р.

Для впровадження цих рекомендації триває формування відповідної робочої групи. Текст відповіді чиновників на пропозиції ФРММ та ЕГР

Також, коментуючи досягнення  2017 р. у сфері участі миколаївців у бюджетному процесі, Михайло Золотухін відзначив, що У 2017 р. миколаївці довели своє бажання взяти участь у вирішенні проблем розвитку міста, подавши на конкурс Громадського бюджету 117 проектів.

Відповідно  до зауважень експертної ради, у роботі якої брав участь директор ФРММ, до відкритого голосування допущені 76  із 117 поданих проектів, з них 44 великих та 32малих. 6 заявок було знято з розгляду за згодою авторів, ще 33 проекти не відповідали правилам Програми.

17 січня було проведено жеребкування з метою присвоєння особистого номеру проектам, які отримали позитивну попередню оцінку координаційної ради. Усі проекти  розміщено на офіційному сайті Громадського бюджету м. Миколаєва для проведення голосування.

За інформацією директора департаменту економічного розвитку Миколаївської міської ради Тетяни Шуліченко, підтримати проекти можна як онлайн, так й особисто на дільниці голосування. Розпорядженням в. о. міського голови від 25 січня 2018 р. затверджено пункт для голосування за проекти Громадського бюджету м.Миколаєва, який розміщуватиметься у холі  департаменту з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради та працюватиме з понеділка по четвер з  09:00 до 17:00, у п’ятницю-суботу з 09:00 до 16:00.

Проголосувати за проекти можна на інтернет-порталі "Громадський бюджет м.Миколаєва" за посиланням http://mykolaiv-budget.e-dem.in.ua/#/. Перед голосуванням спочатку потрібно зареєструватися на цьому порталі й підтвердити свою особу за допомогою електронного цифрового підпису або банк-ID. Покрокова інструкція реєстрації розміщена на головній сторінці порталу.

В ході обговорення планів на 2018 р. Михайло Золотухін презентував виданий ФРММ бюджетний календар, який є посібником впливу громадських діячів на ефективність і прозорість місцевого бюджетного процесу  та запропонував його використати учасникам ЕГР, запровадивши у бюджетному процесі наступні інструменти впливу громадян на ефективність і прозорість бюджетного процесу:

 громадські обговорення на засіданні ЕГР  звіту посадових осіб про виконання паспортів бюджетних програм, де у березні-квітні  2018 р. ФРММ планує представити результати громадського аудиту щодо ефективності витрачення бюджетних коштів;

-щорічний громадський аудит доброчесності запровадження ПЦМ та ефективності витрачання бюджетних коштів за методикою ФРММ, що з 2017 р. проводить громадську партнерство «За прозорі місцеві бюджети»;

— щорічний громадській моніторингпублічності,участі та доброчесності місцевих бюджетів(ПУД), що з 2015 р. проводить громадське партнерство «За прозорі місцеві бюджети».

 громадські слухання проекту бюджету м Миколаєва на 2019 р. (листопад-грудень 2018 р.), на яких активні миколаївці зможуть ознайомитися з основними показниками проекту міського бюджету, поставити свої питання до влади, висунути пропозиції.

02890_FRMM-Photo-02

Фото 2. Михайло Золотухін презентує видання «Бюджетний календар» на засіданні ЕГР 31 січня 2018 р.

З виданим ФРММ бюджетним календарем участі громадськості у бюджетному процесі можна ознайомитися на сайті

Також ФРММ планує у 2018 р:

— надавати консультації, проводити навчання городян відносно впливу на ефективності та прозорість бюджетного процесу;

— продовжити мікро-грантову підтримку громадянських ініціатив у сфері контролю за ефективністю та прозорістю бюджетного процесу у м. Миколаєві, інших громад Миколаївської та Херсонської обл. (з переліком грантерів ФРММ за 2017 р. можна ознайомитися тут).

Формування та просування рекомендації щодо впливу громадськості на демократичність, прозорість ефективність місцевого бюджетного процесу  та супровід Громадського бюджету здійснюється експертами Громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети!», зокрема ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва», в рамках програми «Публічні бюджети від А до Я: інформування, активізація та залучення громадянського суспільства», що виконується Фондом Східна Європа у партнерстві з Фундацією польсько-української співпраці ПАУСІ за фінансової підтримки Європейського Союзу.

Царичанська 85,3 %
Широківська 62,7 %
Баштанська 59,5 %
Лановецька 59,1 %
Васильківська 58,3 %
Показати ще
Петриківка 19,8 %
Золотопотіцька 18,8 %
Любецька 17,9 %
Білоберізька 17,6 %
Хотинська 5,5 %