Чому бюджет-2018 буде більш реалістичним

24 березня 2017, 20:54

Верховна Рада ухвалила в цілому законопроект №6161, чим задовольнила прохання Кабінету Міністрів України перенести строки подання Мінфіном основних напрямків бюджетного планування (ОНБП, або бюджетної резолюції) на кінець першого півріччя.

Такий запит Уряду пояснюється тим, що бюджетну резолюцію на наступний рік та прогнози на ще два роки після нього Міністерство фінансів формує на основі розрахунків макроекономічних показників , які здійснює Мінекономрозвитку. Відповідно до законодавства, МЕРТ подає свої макропрогнози до 17 березня, а вже 1 квітня Мінфін має подати на основі цих даних трирічну бюджетну резолюцію на розгляд Кабміну.

Очевидно, що за два тижні Мінфін не встигає розробити справді реалістичні бюджетні резолюції. Це призводить до того, що цей документ не виконує своєї прямої функції і не може слугувати основою для побудови Держбюджету. Ухвалений законопроект №6161 дає змогу Мінфіну підготувати бюджетні резолюції до 1 червня.

Мінфін матиме час для більш якісної підготовки Основних напрямів бюджетної політики на 2018-2020 роки та уточненного прогнозу Державного бюджету України на 2018 і 2019 роки. Міністерство зможе врахувати актуальні прогнози розвитку економіки та підготуватися до планування бюджету на середньострокову перспективу.

Це надзвичайно важливо для повноцінного та якісного планування державних фінансів, що створює основу добробуту країни та її мешканців. Для розпорядників бюджетних коштів, в тому числі для місцевих бюджетів, це означатиме більшу прогнозованість реальних видатків та доходів. Це має сприяти покращенню бізнес-клімату та, відповідно, опосередковано матиме позитивні наслідки для громадян.

Верховна Рада сьогодні зробила вагомий крок до запровадження в Україні середньострокового планування бюджету. Водночас, варто пам’ятати, що це лише технічна зміна, і попереду ще багато роботи у даному напрямку. Щоб навести лад у державних фінансах, треба не зупинятися на цьому, і подальшими кроками запровадити повноцінне та якісне середньострокове планування та цільовий підхід до бюджетних видатків.

ДЖЕРЕЛО

Царичанська 85,3 %
Широківська 62,7 %
Баштанська 59,5 %
Лановецька 59,1 %
Васильківська 58,3 %
Показати ще
Петриківка 19,8 %
Золотопотіцька 18,8 %
Любецька 17,9 %
Білоберізька 17,6 %
Хотинська 5,5 %