Чи залучає Львівська міська рада громадян до участі у бюджетному процесі?

30 листопада, 20:39

Згідно з проведеною оцінкою, рівень прозорості прийняття рішень в рамках бюджетного процесу м. Львів складає 55% та відповідає високому рівню. До такого висновку дійшли експерти Громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» за результатами моніторингу в межах проекту «Підвищення прозорості бюджетного процесу на локальному рівні».

На етапі складання проекту бюджету спостерігається задовільний рейтинг (30%) показників через те, що міська рада не залучає багатосторонніх дорадчих органів до процесу розробки бюджету на наступний рік, а також не проводить консультації з громадськістю щодо проекту рішення про місцеві податки і збори.

Щодо другого етапу бюджетного процесу – розгляд та прийняття бюджету, тут показники міста дещо зросли та відповідають високому рівню прозорості (64%). Так, бюджет Львова на 2018 рік був розглянутий на засіданні бюджетної комісії, яке було анонсоване на сайті міста та оприлюднено протокол засідання комісії. Проте, засідання бюджетної комісії не транслювалось на офіційному Youtube каналі ради, як це відбувається зазвичай. Досягти високих показників прозорості на цьому етапі міській раді не вдається через ігнорування процедури проведення консультацій з громадськістю чи то «бюджетних слухань» щодо проекту рішення про бюджет на 2018 рік.

Вагомим досягненням міста є реалізація «Бюджету участі», за 3 роки реалізовано 39 проектів, поданих містянами. Для забезпечення реалізації програми місто підключено до інтернет–порталу «Громадський проект», затверджено Положення про громадський бюджет м.Львова, громадяни мають можливість голосувати за громадські проекти як онлайн, так і в пунктах для голосування. З огляду на це, на третьому етапі бюджетного процесу – виконання бюджету,  місто має інновативний рівень «прозорості» (71%).

Ще однією позитивною практикою є публічне звітування про виконання місцевого бюджету за минулий рік (інновативний рівень – 83%). Міський голова звітував про виконання бюджету міста за 2017 рік на сесії ради. Відповідно, громада не отримала максимальні показники за цим пунктом, оскільки звітування має відбуватись публічно і перед широкою громадськістю. Варто обирати для такого приводу не чергову сесію ради, а анонсувати окремий захід присвячений звітуванню про виконання бюджету.

За результатами дослідження, експертами сформовані рекомендації задля підвищення рівня прозорості бюджетного процесу на усіх стадіях:

  • Започаткувати практику проведення консультацій з громадськістю щодо проекту рішення про бюджет наступного року та встановлення розміру місцевих податків та зборів;
  • Долучати дорадчі органи до процесу розробки проекту бюджету на наступний рік;
  • Звітувати про виконання бюджету на зустрічі з широкою громадськістю.

Стаття підготовлена за результатами моніторингу в межах проекту “Підвищення прозорості бюджетного процесу на локальному рівні”, що здійснюється Громадським партнерством “За прозорі місцеві бюджети!” за підтримки МФ “Відродження”.

1.   Суми 93%
2.   Чернівці 86%
3.   Одеса 81%
4.   Вознесенськ 81%
 Показати ще
23. Ізмаїл 52%
24. Полтава 52%
25. Запоріжжя 48%
26. Черкаси 43%
27. Харків 29%