Чи є відкритою інформація про бюджетний процес Хмельницького? | Новини probudget.org.ua За прозорі місцеві бюджети

Чи є відкритою інформація про бюджетний процес Хмельницького?

Згідно з попередньою оцінкою, рівень відкритості інформації про бюджетний процес є достатньо високим. Виключенням є етап підготовки та розгляду звіту про виконання бюджету і прийняття рішення щодо нього. До такого висновку дійшли експерти Громадського партнерства “За прозорі місцеві бюджети!” за результатами моніторингу в межах проекту “Підвищення прозорості бюджетного процесу на локальному рівні”.

Згідно методології дослідження весь бюджетний процес було розбито на чотири етапи:

1. Складання проектів бюджету

2. Розгляд проекту бюджету та прийняття рішення про місцевий бюджет

3. Виконання бюджету, включаючи внесення змін до рішення про місцевий бюджет

4. Підготовка та розгляд звіту про виконання бюджету і прийняття рішення щодо нього

Етап «Складання проектів бюджету»

Показник прогнозу доходів та видатків на плановий та наступні два за плановим роки можна знайти на сайті міської ради у вкладці «бюджет», розгорнувши пояснювальну записку. Порівняти ці данні можна із затвердженою стратегією розвитку міста до 2025 року, котра також розміщена на цьому ж сайті. Оприлюднена програма соціально економічного розвитку не містить додатків "Закупівля продукції (товарів, робіт та послуг) для регіональних потреб" та "Показники розвитку підприємств та організацій комунальної власності".

Етап «Розгляд проекту бюджету та прийняття рішення про місцевий бюджет»

Проект рішення та затверджений бюджет є на офіційному сайті Хмельницької міської ради зі всіма необхідними додатками. Проте на даному ресурсі відсутня інформація про бюджетні запити головних розпорядників бюджетних коштів. Відсутні також паспорти бюджетних програм на 2018 рік Департаменту освіти та науки, Управління праці та соціального захисту населення, Управляння культури і туризму, Управління молоді та спорту.

Етап «Виконання бюджету, включаючи внесення змін до рішення про місцевий бюджет»

На сайті Хмельницької міської ради оприлюднені всі зміни бюджету на 2018 рік, але відсутня актуальна версія даного документу. Відсутні також титульні списки капітальних видатків на 2018 рік. Попри те, що на сайті є окремий розділ «Комунальні підприємства», він не містить інформації про фінансові плани комунальних підприємств, звіти про їх виконання та реєстр боргових зобов’язань.

Етап «Підготовка та розгляд звіту про виконання бюджету і прийняття рішення щодо нього»

Найбільшим недоліком цього етапу є відсутність оприлюднених проектів рішень про затвердження квартальних звітів про виконання бюджету на сайті Хмельницької міської ради. Що ж стосується річних звітів, то вони розміщені на офіційному інтернет-ресурсі міської ради, проте відсутній додаток про міжбюджетні трансферти. Не оприлюднено також звіти про виконання 6 з 13 паспортів бюджетних програм. На сайті Хмельницької міської ради відсутні звіти про виконання програми соціально-економічного розвитку.

Щоб підвищити відкритість інформації про бюджетний процес Хмельницькій міській раді варто оприлюднити на офіційному сайті:

- у програмі соціально-економічного розвитку додатки "Закупівля продукції (товарів, робіт та послуг) для регіональних потреб" та "Показники розвитку підприємств та організацій комунальної власності";

- інформацію про бюджетні запити головних розпорядників бюджетних коштів;

- паспорти бюджетних програм на 2018 рік Департаменту освіти та науки, Управління праці та соціального захисту населення, Управляння культури і туризму, Управління молоді та спорту;

- актуальну версію бюджету міста Хмельницького зі всіма додатками;

- титульні списки капітальних видатків на 2018 рік;

- у вкладці «Комунальні підприємства» інформацію про фінансові плани комунальних підприємств, звіти про їх виконання та реєстр боргових зобов’язань;

- проекти рішення квартальних звітів про виконання бюджету та, відповідно, затверджені квартальні звіти;

- повний перелік звітів про виконання паспортів бюджетних програм;

- звіт про виконання програми соціально-економічного розвитку.

Публікація підготована за результатами моніторингу в межах проекту “Підвищення прозорості бюджетного процесу на локальному рівні”, що здійснюється Громадським партнерством “За прозорі місцеві бюджети!” за підтримки МФ “Відродження”.

1.   Суми 93%
2.   Чернівці 86%
3.   Одеса 81%
4.   Вознесенськ 81%
 Показати ще
23. Ізмаїл 52%
24. Полтава 52%
25. Запоріжжя 48%
26. Черкаси 43%
27. Харків 29%