Чернівці претендують на лідерство серед міст обласного значення за прозорістю бюджетного процесу

26 червня, 22:36
Експерти Громадського Партнерства “За прозорі місцеві бюджети!” провели комплексний аналіз бюджетного процесу Чернівців. І визначили, що на сайті міської ради оприлюднено всю бюджетну інформацію, яку вимагає законодавство, ця інформація оприлюднюється вчасно та в повному обсязі. Окрім того в місті використовуються інноваційні практикиДо позитивних практик публічності, які уже активно використовуються у Чернівецькій міській раді, можна віднести:
  • Оприлюднення на сайті Програми соціально-економічного розвитку міста (ПСЕР), яка затверджена;
  • На сайті ради оприлюднюються проекти рішень та прийняті рішення, що стосуються питань бюджету;
  • На сайті створено окрему рубрику «Фінанси міста», яка активно наповнюється та містить практично всю інформацію, що стосується бюджетного процесу в місті;
  • В рубриці «Фінанси міста» оприлюднено дві візуалізації бюджету (Відкритий бюджет) та власна розробка міста, яка дає інформацію про пообєктні бюджетні видатки;
  • Оприлюднено запити головних розпорядників коштів;
  • Оприлюднено паспорти бюджетних програм;
  • Усі фінансові операції, що здійснює міськрада, відображаються у системі використання публічних коштів E-Data;
  • В місті вже декілька років поспіль проводяться бюджетні слухання, на яких розглядають проект бюджету. Рекомендації та інформація про їх враховання оприлюднюються на сайті міської ради;
  • Оприлюднено звіти комунальних підприємств;
  • В Чернівцях впроваджено бюджет участі. Інформація про нього наведена на окремому сайті і має зручний до використання інтерфейс.

Однак Чернівецькій міськраді є ще й над чим попрацювати, експерти рекомендують:

  • Розробити та впровадити Стратегію економічного розвитку Чернівців (термін впровадження попередньої стратегії завершився, стратегія розвитку середньомісття не може замінити повноцінної стратегії всього міста);
  • Запровадити механізм збору пропозицій від громади міста під час скаладання бюджету на наступний рік, ще на етапі підготовки бюджетних запитів;
  • Створити робочу групу із представників органу місцевого самоврядування, депутатів, бізнесменів, науковців та представників громадських організацій. Така робоча група мала б служити дорадчим органом при складанні бюджету на наступний рік;
  • Впровадити інноваційний бюджетний інструмент “Бюджет для громадян”, у якому в простій та доступній формі мешканці міста могли б отримувати інформацію про бюджет міста;
  • Оприлюднювати усю бюджетну інформацію у машиночитному форматі.
Експерти Громадського Партнерства “За прозорі місцеві бюджети!” при оцінці прозорості бюджетного процесу міста Чернівців використовували різні підходи та інструменти. Серед них і оцінка офіційного сайту міськради, спілкування з профільним управлінням,також шляхом надсилання запитів на публічну інформацію. Моніторинг здійснювався протягом кількох місяців та мав на меті ознайомитись з рівнем публічності бюджетного процесу в ЧернівцяхОсновним елементом публічності бюджетного процесу може стати бюджет для громадян. Це інноваційний для України механізм, що дозволяє в простій та доступній формі розповісти мешканцям, куди витрачаються кошти громади та які пріоритети ставить влада. Саме його і рекомендують запровадити в Чернівцях.
 
Моніторинг здійснювався в межах проекту “Підвищення прозорості бюджетного процесу на локальному рівні”, що здійснюється Громадським Партнерством “За прозорі місцеві бюджети!” за підтримки МФ “Відродження”. Аналіз здійснювали експерти ГО «Товариство «Український Народний Дім в Чернівцях.

1.   Суми 93%
2.   Чернівці 86%
3.   Одеса 81%
4.   Вознесенськ 81%
 Показати ще
23. Ізмаїл 52%
24. Полтава 52%
25. Запоріжжя 48%
26. Черкаси 43%
27. Харків 29%