Бюджетний борщ на Рівненщині: де густо, а де пусто і чому

Будь-які зміни мають мати пояснення. Наприклад, якщо людині стали більше платити коштів, то значить вона або краще працює, або у неї додалося обсягів праці, або змінилися в сторону підвищення стандарти оплати праці. І точно так само навпаки, якщо зменшилось у гаманці грошенят.

Якщо мова йде про районні адміністрації чи ради, то таким критерієм і поясненням може бути кількість створених ОТГ в районі.

Одразу дві ремарки:

  1. Ми не оцінюємо величину зарплат, вона у більшості рядових спеціалістів невелика.
  2. Винагорода, або стягнення за хороший чи навпаки процес створення ОТГ не має стосуватися всього фонду оплати праці, а лише окремих осіб, які відповідальні за процес децентралізації згідно своїх посадових обов’язків.

Гіпотеза 1. Чим вища щільність (кількість створених ОТГ в районі) тим пропорційно буде зменшено фонд оплати праці для РДА в таких районах. І відповідно штат. Адже якщо, припустимо, в районі створено на території більше 50% ОТГ, то вже саме вони займаються питанням шкіл, садочків, первинної медицини, будинків культури тощо, а не працівники РДА і райрад.

Перевіряємо.

Ось такі мають бути ОТГ в Рівненській області, згідно розпорядження КМУ.

Ось такі є створені:

На сьогодні об’єднані територіальні громади створено у 13 районах області. Це такі райони як: Березнівський (1 ОТГ), Володимирецький (1 ОТГ), Гощанський (2 ОТГ), Демидівський (2 ОТГ), Дубенський (5 ОТГ), Дубровицький (2 ОТГ), Зарічненський (1 ОТГ), Костопільський (3 ОТГ), Млинівський (5 ОТГ), Радивилівський (4 ОТГ), Рівненський (5 ОТГ), Рокитнівський (1 ОТГ) та Сарненський (3 ОТГ). Найбільш активними в процесі децентралізації є мешканці південної частини області.

За рік вдалося зменшити кількість районів області, в яких немає ОТГ: на початок року таких районів було 6, а на кінець року – лише 3. Так, досі немає жодної ОТГ у Здолбунівському, Корецькому та Острозькому районах.

Також наразі не створено ОТГ і на основі 3-х міст обласного значення: Рівне, Острог, Дубно.

Ось так виглядає карта щільності створених ОТг по районам області. Повну карту можна завантажити тут.

 

Це аналітика у вигляді інфографіки від експертів реформи децентралізації:

 

Є невеличка відмінність бо карти складалися у період грудень-січень, але тенденція залишається та ж сама. Якщо в трьох районах немає ОТГ, то фінансування РДА по ідеї мало би залишитися на рівні минулого року, там де 1-49% території в ОТГ – відповідно зменшення пропорційне, і так само там, де 55-99%.

Що маємо насправді? Розпорядження голови Рівненської ОДА:

Один додаток щодо фінансування районів, інший області і обласних підрозділів.

ВСІ райони мінус 3-5%, Млинівський мінус 8. Чому, яка аргументація? Чому майже всім однаково і в мінус?

Звідси випливає ще дві гіпотези:

Гіпотеза 2. В районах, де більшість території вже займають ОТГ, в РДА і райрадах є можливість відпускати фахівців працювати в ОТГ, не заповнювати вакансії, бо роботи стало менше, і отримувати протягом 2019 року надбавки і солідні премії.

Не перевіряли. Але всі бажаючі можуть перевірити, нехай хоч перший місяць року мине.

Гіпотеза 3. Апарат управління ОДА та його структурні підрозділи зменшили фінансування хоча б на 10-15%, оскільки в області вже майже 25% території в ОТГ.

Перевіряємо:

Гіпотеза не підтвердилася.

Повністю документ

Завантажити (XLS, 51KB)

Розпорядження 2018 року по районам.

Розпорядження минулого року з додатками.

Зміни до розпорядження, грудень 2018.

Підсумовуємо: Кожна бюджетна зміна має мати аргументована, бути публічною і зрозумілою.

 

1.   Суми 93%
2.   Чернівці 86%
3.   Одеса 81%
4.   Вознесенськ 81%
 Показати ще
23. Ізмаїл 52%
24. Полтава 52%
25. Запоріжжя 48%
26. Черкаси 43%
27. Харків 29%