Аналітики оцінили прозорість бюджетного процесу в Черкасах

30 листопада 2018, 13:30

Листопад-грудень – гаряча пора в бюджетному процесі. Саме на цей період припадає активна фаза формування та безпосереднє ухвалення, як державного, так і місцевих бюджетів. Досить часто до кола осіб причетних до питань, пов’язаних з формуванням головного фінансового документу, дотичні люди виключно пов’язані з його витратною частиною, та ті, хто будуть освоювати кошти. При цьому думка тих, хто наповнює бюджет, формує його позитивне сальдо, переважно не враховується.

Аналітики партнерства "За прозорі місцеві бюджети!" вирішили дослідити, яка ситуація з долученістю громадян до бюджетного процесу та наскільки прозорими є ті чи інші бюджетні рішення.

Члени громадської організації "Молода Черкащина" досліджували ситуацію в Черкасах. Варто констатувати той факт, що місцеві чиновники намагаються дотримуватися норм чинного законодавства та його директив стосовно забезпечення прозорості бюджетних рішень, в той же час особливих надзусиль до залучення громадськості до прийняття рішень не докладають. Разом з тим, не створюються і особливі штучні перепони для цього.

Влада не забезпечила збору бюджетних пропозицій ні в минулому році, ні цьогоріч, також була створена спеціальна робоча група до якої залучалися представники громадськості, але реальний результат цього залучення оцінити неможливо.

Депутатами та представниками виконавчого комітету забезпечується вільний доступ до засідання постійних бюджетних комісій, громадяни заздалегідь мають доступ до всіх проектів рішень, пов’язаних з бюджетом, та реальних інструментів впливу, чи консультаційно-дорадчого голосу вони позбавлені, єдиний місток – це депутати, які також не часто налаштовані на конструктивну співпрацю.

Позитивним моментом є реалізована Черкасами програма Громадського бюджету. Це реальна можливість пересічних громадян долучитися до бюджетного процесу, безпосередньо вплинувши на обєкт видатків. Проте і тут є певні обмеження та недопрацювання, але їх можна виправити правками до нормативних документів. Крім того, об’єктивною проблемою є рівень реалізації об’єктів-переможців громадського бюджету.

Також в місті належним чином реалізовується практика звітування міського голови, проте, разом з тим, цей звіт минулоріч відбувався виключно в сесійній залі, окремо звітування для громадськості не було.

В цілому за прозорість бюджетної інформації Черкаси отримують позитивну оцінку. Проте, тут варто зазначити, що вимоги до переважної більшості процедур чітко визначені законодавством, тому, на нашу думку, скурпульозні та послідовні фінансисти просто виконують норми Закону, що, втім, у наш час також рідкість.

Матеріал підготовлений в рамках проекту "Підвищення прозорості бюджетного процесу на локальному рівні", що здійснюється Громадським партнерством "За прозорі місцеві бюдеджети!" за підтримки МФ "Відродження"

Царичанська 85,3 %
Широківська 62,7 %
Баштанська 59,5 %
Лановецька 59,1 %
Васильківська 58,3 %
Показати ще
Петриківка 19,8 %
Золотопотіцька 18,8 %
Любецька 17,9 %
Білоберізька 17,6 %
Хотинська 5,5 %